Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cfw, ska man köra med denna?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av benka_b Visa Inlägg
    Är BM enabler en separat pkg som man måste ladda ner och installera? Är det isåfall bara att starta backups genom t.ex. multiMAN ?

p.s jag kör wutangrza cfw och gehot cfw
    Det är en PKG du installerar, sedan kör du igång ett program varje gång du startat om PS3'an
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Finns en bra tutorial ifall du ska köra v3.55 CFW

http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1BSwnRoRJ
      Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
      snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
      /Nalle Puh

Comment

hmm, börjar klia i händerna nu . ska man uppdatera?

Comment

Waninokoko är utan tvekan den som kommer att göra bäst cfw, han är i princip Gud inom Wii-scenen. Så jag Väntar på att hans cfw ska bli stabil om en månad eller så.
          PS2 DMS4 PRO
          Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
          PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
          PS3 Slim 160GB original
          NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

hur säkert är detta då? Har patchat klart men hur ser man denna info? Original FW PUP md5 before patching: ca595ad9f3af8f1491d9c9b6921a8c61
            Patched PUP md5 after patching: 2be5e87a22bf1e7f48e98fcabd38977b

Comment

@ Postal

http://www.openoffice.org/dev_docs/using_md5sums.html

Comment

Om ni ska köra med ett CFW så kör aningen med Wutangrza+Geohot eller Kmeaw. Waninkoko är farlig och ska bara installeras om man är 100% säker på att man har en konsol med 16MB NAND. Men jag ser ingen anledning att ens använda Waninkoko just nu när både Wutangrza och Kmeaw klarar backups.

Comment

Oavsett vad för CFW man väljer måste man ha en USB-"dongel" alá PS3Key osv för att installera CFW?

Comment

Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
                    Oavsett vad för CFW man väljer måste man ha en USB-"dongel" alá PS3Key osv för att installera CFW?
                    Nej, du installerar CFW på exakt samma sätt som officiella firmware. Inte internetbaserad uppdatering alltså, utan du lägger CFW på ett USB minne eller liknande och installerar från den. En offline uppdatering med andra ord.

Comment

alltså. jag tänker inte flasha än. men jag testade patcha. har fortfarande inte fattat riktigt vad lv2 är för något. som jag fattat är det någon enabler som ska göra det möjligt att köra backup managers som multiman och rogero?

jag patchar wutunga och inte kmeaw.

md5 org. innan: CA595AD9F3AF8F1491D9C9B6921A8C61
                      md5 patch. efter: 05933BB7A89BEE87B0AA45C74F980E81

någon som vet var man kan jämföra och kollat så man har rätt md5?

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                        alltså. jag tänker inte flasha än. men jag testade patcha. har fortfarande inte fattat riktigt vad lv2 är för något. som jag fattat är det någon enabler som ska göra det möjligt att köra backup managers som multiman och rogero?

http://psx-scene.com/forums/f6/relea...shasher-73916/

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                        snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                        /Nalle Puh

Comment

Brukar stå i guiderna hur md5 ska se ut efter patchning.

Lv2 är en pkg fil som ska installeras efter flashning. Efter varje omstart av maskinen ska man köra lv2 för att kunna starta sin backup manager. Om du inte kör lv2 innan så blir skärmen bara svart.
                          i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg

googla på "md5 check" så bör du hitta någon valfri metod att kolla MD5 värdet

LV2.PKG filen är ett program du måste köra varje gång du startar om din ps3'a för att ge stöd för syscalls som används av dom olika manager programmen, MultiMAN är den ända som stödjer backup laddning änsålänge med 3.55 utöver rogero (som för övrigt bara ska fungera med waninkoko's 3.55 vad jag förstått?)
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              MultiMAN är den ända som stödjer backup laddning änsålänge med 3.55 utöver rogero (som för övrigt bara ska fungera med waninkoko's 3.55 vad jag förstått?)
                              Senaste rogero funkar bra i "kmeaw's cfw"
                              Den rekommenderades till och med i guiden jag följde
                              i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Ok, jag har inte provat så värst mycket ännu, osså såg jag att Gaia har kommit ut till 3.55 också ska komma en ny snart med patchen inbyggd dock
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X