Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cfw, ska man köra med denna?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Swizzy: Såg att du uppdatera till CFW, vilken tog du och vilken PS3-modell? Fat/slim?
    Jag tog tidigare Wutangrza + geohot, den fungerar väl bra, men den bästa är kmeaw...

Jag kör på en 40 GB Phatt (modell: CECHG04)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
      Deank har släppt en liten uppdatering till Multiman som gör att du slipper köra LV2.pkg varje gång du startar om PS3

http://psx-scene.com/forums/698490-post2532.html

Detta är bara ett test så använd de på egen risk. För min del så funkar det utan problem iaf.
      Well du måste fortfarande köra detta paket istället för lv2 paketet innan backup manager, men i nästa release skulle han försöka bygga in denna.

Comment

Har försökt att start backups med keawm cfw och lv2.pkg hela kvällen nu.
        Enda som händer när jag startar spelen är en helt svart bild eller så hoppar den ut till xmb.

Så här gör jag för att starta backupsen:

1. Överfört hela backup-mappen till dev_hdd0/GAMEZ

2. Startar PS3

3. Startar installerad lv2 pkg (får vit skärm, trycker på X, kommer ut till xmb igen)

4. Sätter in en skiva, går in i multiman, startar backupen, väljer därefter att gå ut till xmb för att starta backupen som en shadow över mitt original spel.

Härifrån får jag de scenarion som jag beskriver inledningsvis.

Kan nån säga vad jag gör för fel?

Har också testat Wutangrz, Gehot och Lv2.pkg innan, fick samma fel där.

Kan nån hjälpa snälla!

Comment

Original inlägg av benka_b Visa Inlägg
          Har försökt att start backups med keawm cfw och lv2.pkg hela kvällen nu.
          Enda som händer när jag startar spelen är en helt svart bild eller så hoppar den ut till xmb.

Så här gör jag för att starta backupsen:

1. Överfört hela backup-mappen till dev_hdd0/GAMEZ

2. Startar PS3

3. Startar installerad lv2 pkg (får vit skärm, trycker på X, kommer ut till xmb igen)

4. Sätter in en skiva, går in i multiman, startar backupen, väljer därefter att gå ut till xmb för att starta backupen som en shadow över mitt original spel.

Härifrån får jag de scenarion som jag beskriver inledningsvis.

Kan nån säga vad jag gör för fel?

Har också testat Wutangrz, Gehot och Lv2.pkg innan, fick samma fel där.

Kan nån hjälpa snälla!
          Vad är det för spel vi pratar om? är spelet modifierat på något vis?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag har testat

Ninja gaiden 2 sigma
            Little big planet
            Vanquish

Alla ska vara helt omodifierade

Comment

jag har testat:

3D dot Heroes (discless)
              White Knight Chronicles

Och båda har fungerat, provade även Blur (discless) men fungerade inte, kan prova att köra igång det med skiva sen, Gran Turismo 5 har jag också provat, dock modifierad... den fungerar inte alls
              Google is your friend!

Comment

Har löst problemet nu.

Installerade filen som länken syftar till:

http://dukio.com/pl3-file-permission...e-backups.html

Samt den nya lv2 v2 pkg

Nu funkar det felfritt!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  jag har testat:

3D dot Heroes (discless)
                  White Knight Chronicles

Och båda har fungerat, provade även Blur (discless) men fungerade inte, kan prova att köra igång det med skiva sen, Gran Turismo 5 har jag också provat, dock modifierad... den fungerar inte alls

Provade GT5 med modifierad eboot och den ville inte starta alls men efter jag bytt tillbaka till orginalet så funkar det utan problem
                  Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
                  snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
                  /Nalle Puh

Comment

hmm, hur vet man att ebooten är modifierad?

Comment

Du uppdaterar till CFW'n genom recovery menyn.
                      Vilken meny är det? Uppdateringsmenyn under inställningar?

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                        hmm, hur vet man att ebooten är modifierad?
                        Det står i NFO'n, och fungerade spelet på 3.41 utan problem är EBOOT'en moddad

Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
                        Vilken meny är det? Uppdateringsmenyn under inställningar?
                        Håll in ström knappen på fronten av din ps3'a tills det piper till 2 gånger, brukar ske på "andra varvet" för mig, alltså jag håller in knappen tills maskinen startat upp och stängs av (bilden hinner inte komma upp) därefter släpper jag knappen och upprepar samma sak tills det piper till 2 gånger i snabb följd, då släpper jag knappen och blir ombedd att koppla in handkontrollen med en kabel och trycka på PS knappen
                        Google is your friend!

Comment

Det står i NFO'n, och fungerade spelet på 3.41 utan problem är EBOOT'en moddad

Håll in ström knappen på fronten av din ps3'a tills det piper till 2 gånger, brukar ske på "andra varvet" för mig, alltså jag håller in knappen tills maskinen startat upp och stängs av (bilden hinner inte komma upp) därefter släpper jag knappen och upprepar samma sak tills det piper till 2 gånger i snabb följd, då släpper jag knappen och blir ombedd att koppla in handkontrollen med en kabel och trycka på PS knappen
                          Tackar! Tänkte snart hoppa in i detta träsket och testa. Den största anledningen till att jag ens äger PS3 är enbart för Uncharted-serien och BD-spelaren. När det kommer en felfri lösning med bra firmware / BM osv. kommer ni lägga upp en tutorial då?

Comment

Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
                            Tackar! Tänkte snart hoppa in i detta träsket och testa. Den största anledningen till att jag ens äger PS3 är enbart för Uncharted-serien och BD-spelaren. När det kommer en felfri lösning med bra firmware / BM osv. kommer ni lägga upp en tutorial då?
                            Jag ska skriva en tutorial inom kort, men det är VÄLDIGT enkelt, det är bara att följa insrtuktionerna, tänkte skapa en tråd för att varna folk som tror dom vet vad dom håller på med att risken är stor att man brickar om man gör på fel sätt...
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X