Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med nedgradering från 3,50

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med nedgradering från 3,50

http://forum.psxcare.com/support/sho...-jailbreakning
    Hade lite ovanliga problem med min jailbreakade ps3:a som ni ser i den bifogade länken. Därför tog jag rådet och reklamerade den och fick en alldeles ny. Fast nu är det ett nytt problem. Den första jag köpte hade den förinstallerade firmware 3,42 och då gick det att nedgradera. Nu fick jag en med 3,50 och det går inte att nedgradera på det ''vanliga'' sättet längre. ''Vanliga''=jailbreak för dummies tråden steg 10-15 om nedgradering. Det funkade med mitt förra exemplar och går inte längre. Modellen jag har nu är CECH-2504A.
    Finns det något annat säkert sätt jag kan nedgradera från 3,50 till 3,41 nu?
    Vad har jag att välja mellan?

Jag kan dock få in 3,50 igen.
    Last edited by milan979; 2011-01-18, 23:18.

http://forum.psxcare.com/support/sho...sticka-problem

kanske kan va nått...

själv va de inga problem med en 160gb 3.50 köpt i jul modell CECH-2504A. använde
    ps3key

Comment

I den bifogade länken så tyder det sista svaret på att det är ett problem med usb minnet. Men jag använde samma usb minne tidigare när jag nedgraderade min första modell.
      Det kan ju bero på det men vad mer finns det?, uppskattar alla försök på svar.

Har annars hört om http://mave.in/ps3/ Wutangrza's CFW som verkar klara av backups nu eller detta
      http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1BSwnRoRJ
      Ska jag satsa på någon av dem då om det inte löser sig med nedgraderingen?
      Last edited by milan979; 2011-01-19, 17:41.

Comment

Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
        I den bifogade länken så tyder det sista svaret på att det är ett problem med usb minnet. Men jag använde samma usb minne tidigare när jag nedgraderade min första modell.
        Det kan ju bero på det men vad mer finns det?, uppskattar alla försök på svar.

Har annars hört om http://mave.in/ps3/ Wutangrza's CFW som verkar klara av backups nu eller detta
        http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1BSwnRoRJ
        Ska jag satsa på någon av dem då om det inte löser sig med nedgraderingen?
        3.55 wutangrza fungerar riktigt bra om man kör in patchen (har inte hunnit testa så mycket, men den startar igång White Knight Chronicles för mig iaf på min 40 gigare, jag kör då med Multiman och jag kör med Geohot's jailbreak ovanpå wutangrza CFW'n för att få möjligheten att få in paket )
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          3.55 wutangrza fungerar riktigt bra om man kör in patchen (har inte hunnit testa så mycket, men den startar igång White Knight Chronicles för mig iaf på min 40 gigare, jag kör då med Multiman och jag kör med Geohot's jailbreak ovanpå wutangrza CFW'n för att få möjligheten att få in paket )
          Hm... förstod inte riktigt det du sa i slutet men det går problemfritt om man bara följer den där guiden med wutangrzas fw?
          Du har också sagt i en annan tråd att kmeaw cfw är bättre. Tänker du testa den eller har du redan?
          Last edited by milan979; 2011-01-19, 23:55.

Comment

Jag kör med Kmeaw's custom firmware och har testat det med 5 spel (GT5, LBP2, ACB, NFS och NHL) och alla fungerar alldeles
            utmärkt.
            Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
            snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
            /Nalle Puh

Comment

Hm... förstod inte riktigt det du sa i slutet men det går problemfritt om man bara följer den där guiden med wutangrzas fw?
              Du har också sagt i en annan tråd att kmeaw cfw är bättre. Tänker du testa den eller har du redan?
              Jag har provat båda, och jag har kommit fram till att kmeaw CFW'n är bättre än wutangrza + geohot (wutangrza har inte stöd för att "installera" paket, därav man installerar Geohot ovanpå...

Geohot's CFW har å andra sidan BARA installera Package files, det låter dig inte starta spel discless alls...

mkeaw's CFW innehåller funktionerna i wutangrza's CFW samtidigt som den har det som är i geohot's CFW + möjligheten att starta spel discless

Jag har provat ett gäng spel nu, fått alla utom 1 att fungera... och det spelet som inte fungerar för mig är Gran Turismo 5 (pre-patched för att fungera med 3.41) jag ska ta med mig min ps3'a till jobbet imorrn så ska jag låna chefens exemplar och testa och se att det verkligen fungerar...

kan även tillägga att Gaia Manager med inbyggt stöd för LV2 Patch fungerar klockrent! Bye Bye LV2 patcher!
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag har för mig att det var någon som hade lyckats få igång GT5 på kmeaws CFW. Men aja roligt att det funkar.
                Kan du länka till den nya Gaia vart man kan hämta den?

Comment

Jag har för mig att det var någon som hade lyckats få igång GT5 på kmeaws CFW. Men aja roligt att det funkar.
                  Kan du länka till den nya Gaia vart man kan hämta den?
                  Jodå GT5 fungerar på 3.55 CFW'na som finns ute nu (kmeaws och wutangrza) men du måste köra ORÖRD eboot.bin

du hittar nya gaia manager här: http://www.ps3-hacks.com/file/265

Finns tydligen en nyare version än den jag testade, förhoppningsvis har den löst buggen once and for all att den inte kan starta upp ordentligt varje gång... (den failar ibland)
                  Google is your friend!

Comment

Tackar så mycket!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X