Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAND backup

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NAND backup

Vet någon om det finns möjlighet att ta en backup på ex. NAND för revovery om något går snett vid CFW installationer och annat. Borde inte detta ligga i intresse för alla som vill peta i ps3:ans system? Jag vill minnas att för något år sedan fanns sådan möjlighet till nått chip, men i dagsläget tror jag inte många är intresserade av att prova något sådant med tanke på utvecklingen.
    Kanske vore något för psxcare att sälja som service?

Tyvär så går det inte på nyare maskiner men om man inte har för bråttom med att uppgradera brukar det gå bra, kör ALDRIG från en annan CFW utan kör ALLTID från original om det inte står att man kan lägga in en annan ovanpå... det är STOR brick risk om man kör CFW på CFW...

Skulle man råka bricka sin ps3'a kanske man kan fixa det med hjälp av Service/Factory mode, 3.55'an fungerar bara på tjocka ps3's atm så vitt jag vet... men det kanske kommer till slim snart också
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Skulle man råka bricka sin ps3'a kanske man kan fixa det med hjälp av Service/Factory mode, 3.55'an fungerar bara på tjocka ps3's atm så vitt jag vet... men det kanske kommer till slim snart också
      Vad menar du med att 3.55 bara fungerar på fat? Syftnings fel; att factory mode "räddningen" bara fungerar på fat? För de nya CFW (kmeaw ex.) har väl inte vad jag vet någon begränsning på modell?
      Hur som helst, det var ju synd att det inte fanns en trevlig "säker" backup man kunde ta på nanden.

Comment

Original inlägg av mima Visa Inlägg
        Vad menar du med att 3.55 bara fungerar på fat? Syftnings fel; att factory mode "räddningen" bara fungerar på fat? För de nya CFW (kmeaw ex.) har väl inte vad jag vet någon begränsning på modell?
        Hur som helst, det var ju synd att det inte fanns en trevlig "säker" backup man kunde ta på nanden.
        Nej, asså... downgrade från 3.55 är begränsat, kanske dom rättat till det med CFW'n, men å andra sidan är det inte säkert att du fått in den delen av patchen när den brickats
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X