Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om kmeaw's CFW

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor om kmeaw's CFW

Jag sitter i dagsläget på PS3break v1.2 , firmware 3.41 hermes v4 och 3.55 spoofen.

Är det nån idé för mig att lägga in detta CFW? slipper jag modda EBOOT filer på ALLA spel?

Vart lägger man spelen? om jag kör senaste GAIA, blir det som vanligt i OMAN mappen? Eller ska spelen in på annat ställe?

Men andra ord, vad tjänar jag på detta förutom PSN support och slippa starta med power och sen eject?

Kan någon skriva fördelarna kontra nackdelarna, förutom ovannämda.

tack på förhand.

Jag kan berätta nackdelarna då jag inte ännu kör CFW jag heller utan ligger på 3.41
    Det är jobbigt o nedgradera maskinen men inte helt omöjligt har jag hört men med risk för att man totalhavererar maskinen o det fungerar inte på alla.. Man får fula till stöd för att köra 3.41 o sen dra ned den med Downgrade till 3.40 o sen uppa med en oficiella 3.41 på något sätt vad jag hörde av en vän.

Man får också vänta på att folk patchar homebrew eller patcha själv ( signera ) och det känns lite skakigt än så länge.

Jag kommer vänta någon månad personligen själv med att se hur CFW utvecklas och tuffa vidare med alla mina spel på 3.41 med USB dongel
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Tack för snabbt svar! ungefär så tänker jag också.

//R

Comment

Jag kör kmeaw's CFW 3.55 och tycker att det funkar kanon. Bara att köra Lv2 appen efter varje boot, sen Gaia. Funkar kanon med dom spel jag testat. Jag körde wutangrza+geohot innan, men det var lite bökigt att patcha alla spel.

Comment

Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
          Jag kör kmeaw's CFW 3.55 och tycker att det funkar kanon. Bara att köra Lv2 appen efter varje boot, sen Gaia. Funkar kanon med dom spel jag testat. Jag körde wutangrza+geohot innan, men det var lite bökigt att patcha alla spel.
          Kan du länka till filen som du använde eller till guiden? Kör du slim eller fat?

Comment

KMEAW verkar helt OK att köra. Vi kommer erbjuda installation av denna till de kunder som inte vill göra det på egen hand.

På en SLIM ser jag egentligen ingen nackdel alls att slänga sina donglar och gå över till kmeaw, men man får ha koll så man inte uppdaterar ps3:an via något spel eller genom att gå online.

Min gamla 60-giggare däremot kommer ligga kvar i 3.15 tills det finns en riktig alternativ linux eller en säker väg för nergradering från 3.55 till 3.15.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Jag kan berätta nackdelarna då jag inte ännu kör CFW jag heller utan ligger på 3.41
              Det är jobbigt o nedgradera maskinen men inte helt omöjligt har jag hört men med risk för att man totalhavererar maskinen o det fungerar inte på alla.. Man får fula till stöd för att köra 3.41 o sen dra ned den med Downgrade till 3.40 o sen uppa med en oficiella 3.41 på något sätt vad jag hörde av en vän.

Man får också vänta på att folk patchar homebrew eller patcha själv ( signera ) och det känns lite skakigt än så länge.

Jag kommer vänta någon månad personligen själv med att se hur CFW utvecklas och tuffa vidare med alla mina spel på 3.41 med USB dongel
              Du snackar/skriver goja, läs om frågan och läs på vad kmeaw är för något...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

behöver man göra något med spelen eller ska man ftpa över dom och köra på?

Comment

Det har släppts en ny gaia med inbyggt lv2 stöd så nu behöver du inte köra lv2 innan du startar managern . Med Kmeaw´s cfw behöver du heller inte signa paketen som du måste med de flesta andra cfw....
                  Tycker det fungerar bra med kmeaw där man slipper proceduren med dongle och de flesta spelen fungerar direkt utan en massa meckande...men det är bara vad jag tycker....
                  Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
                  Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Du snackar/skriver goja, läs om frågan och läs på vad kmeaw är för något...
                    Du var bara tvungen att kasta in lite ordbajs där eller hur
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av a00sambe Visa Inlägg
                      Det har släppts en ny gaia med inbyggt lv2 stöd så nu behöver du inte köra lv2 innan du startar managern . Med Kmeaw´s cfw behöver du heller inte signa paketen som du måste med de flesta andra cfw....
                      Tycker det fungerar bra med kmeaw där man slipper proceduren med dongle och de flesta spelen fungerar direkt utan en massa meckande...men det är bara vad jag tycker....
                      Vart finns den senaste versionen av Gaia? Letade på xbins men den fanns inte där :S

Comment

Funkar denna Firmware bra för er som testat? Hört en del om frysningar å blackscreen i samband med att starta backups?

Ligger just nu på 4.1 med Ps3key, funkar göörbra, men är sugen på att uppdatera om de funkar lika bra på denna Custom Firmware?

Comment

Jag startade precis backup GT5 på cfw
                          Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
                          Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Lånar tråden lite....Har precis installerat kmeaw CFW samt gaia manager 2.1. När jag startar spelet "Start The Party" vi gaia och sedan stoppar i en skiva och ska köra igång startar det sedan skickas jag tillbaka till XMB vad ska ja göra? :P

Comment

Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
                              Vart finns den senaste versionen av Gaia? Letade på xbins men den fanns inte där :S
                              http://www.ps3-hacks.com/file/265 <--- www.ps3-hacks.com är en bra sida att hitta nya apps till ps3'an, www.psp-hacks.com är bra för psp
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X