Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med FTP.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med FTP.

Ja har nu lagt in CFW på mitt ps3 . Men ja fattar inte hur ja ska flytta över spelen ifrån datan till hårddisken i ps3?

Jag använder ett vanligt modem.

MVH

Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Ja har nu lagt in CFW på mitt ps3 . Men ja fattar inte hur ja ska flytta över spelen ifrån datan till hårddisken i ps3?

Jag använder ett vanligt modem.

MVH
    Koppla in din PS3'a i ditt nätverk, starta valfri FTP server t.ex. Gaia som har inbyggd, eller Multiman...

Därefter kollar du upp din PS3'as IP adress *visas av Gaia/Multiman* och ansluter med valfri FTP klient från din dator
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Koppla in din PS3'a i ditt nätverk, starta valfri FTP server t.ex. Gaia som har inbyggd, eller Multiman...

Därefter kollar du upp din PS3'as IP adress *visas av Gaia/Multiman* och ansluter med valfri FTP klient från din dator

Okej men behövs de inga inställningar i FTP klienten på datan eller är de bara o köra? Måste ja ha på internet eller räcker de med en vanlig internet cabel mellan pc och ps3 ?

Comment

du måste ha en router för att få det funka..

Vad har du för nätverks utrustning? Telia? BBB?

Comment

Original inlägg av wwe
          Okej men behövs de inga inställningar i FTP klienten på datan eller är de bara o köra? Måste ja ha på internet eller räcker de med en vanlig internet cabel mellan pc och ps3 ?
          Original inlägg av odbro
          du måste ha en router för att få det funka.. Vad har du för nätverks utrustning? Telia? BBB?
          Inte ett måste att ha en router.

Du kan köra med en korsad kabel mellan PS3 och PC
          Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
          snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
          /Nalle Puh

Comment

Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
            Inte ett måste att ha en router.

Du kan köra med en korsad kabel mellan PS3 och PC
            Eller en switch
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tror det kommer bli ett problem utan router, vilken av dom agerar dhcp server av dom? Kommer dom ens ligga inom samma nätmask utan dhcp server?

Om du måste köpa nått, köp en router

Comment

Modem..... det var tider det då 2400baud kom till Vic20 och 14,4,28.8 rokkade o skrålade
                Jag hoppas han har ett "Bredbands" Kabelmodem eller "Bredbands" ADSL modem o inte Analogt Telemodem "uppringd koppling via modempool"

Bästa tipset om du kör Bredbandsmodem är att du köper en Router ( behöver inte vara trådlöst ) för köper du en Switch o din ISP bara tillåter ett ip per kund så kommer du ha mer problem än om du låter en router dela ut egna ip adresser under sig, routern ses av din ISP som en klient men den delar oftast ut ca 250 adresser under sig
                Så du kan per teori köpa en stor switch hemma o ha ett glatt litet lanparty där alla delar på din internetanslutning
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

1200/2400 körde jag till min Amiga 1000
                  Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av odbro Visa Inlägg
                    Tror det kommer bli ett problem utan router, vilken av dom agerar dhcp server av dom? Kommer dom ens ligga inom samma nätmask utan dhcp server?

Om du måste köpa nått, köp en router
                    Vem har sagt att man behöver DHCP?? Det går att manuellt ställa in IP och manuellt ställa in GATEWAY... när man kör ett mininätverk (2 maskiner mot varandra) skriver man IP och GATEWAY samma som motsvarande (IP = 192.168.0.1 på ena, 192.168.0.2 på andra och då GATEWAY som motsvarande för andra det vill säga på maskinen med IP 192.168.0.1 skriver man då GATEWAY som 192.168.0.2 och vice versa)
                    Google is your friend!

Comment

Vem har sagt att man behöver DHCP?? Det går att manuellt ställa in IP och manuellt ställa in GATEWAY... när man kör ett mininätverk (2 maskiner mot varandra) skriver man IP och GATEWAY samma som motsvarande (IP = 192.168.0.1 på ena, 192.168.0.2 på andra och då GATEWAY som motsvarande för andra det vill säga på maskinen med IP 192.168.0.1 skriver man då GATEWAY som 192.168.0.2 och vice versa)
                      Vad skall du med gateway till på ett lan med bara två maskiner. Så länge det bara är ETT lan och ingen internetuppkoppling behöver du ingen GATEWAY.

GATEWAY är adressen till närmaste router för att kunna kommunicera mot andra nätverk och/eller internet.

SUBNETMASK är däremot viktigt att det är samma på alla enheter som skall prata med varandra på samma nätverk.

Lär ni er ingenting i skolan nuförtiden?
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men en router är nog smidigast ...
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Tror du tråd skaparn klarar av det? Han visste ju inte ens vad en router var...

Precis som hansi skrev det är nätmasken som är viktigast, och självklart går allt detta och ställa in..

Men en router för typ 300kr löser alla hans problem, plus att han kan gå ut på nätet med den..

Comment

Original inlägg av odbro Visa Inlägg
                            du måste ha en router för att få det funka..

Vad har du för nätverks utrustning? Telia? BBB?
                            Ja har Glocalnets grejer.

Comment

JAg tror Glocalnet kör med korsade kablar mellan sina modem o folks datorer, vill minnas när jag installerade bredband ( lan på 200/200Mbit/s ) i Bromma åt en bostadsrättsföreniong så tog kunderna där RJ-45 kablarna från deras gamla modem o kopplade in i jacket o inte ett skit fungerade då de var korsade.

Tråkiga var att vi mätte upp alla lägenheter o allt skulle fungera o dessa kunde ren vecka efter teknikerna var klara fick åka ut o debitera utkörningsavgift + felsökning. MEdans de var på plats kunde de mäta kablarna o se om de var raka eller korsade åt kunderna gratis.
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X