Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det några nackdelar med CFW?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Går visst att hämta utan Konto

Comment

Original inlägg av Tonic Visa Inlägg
      Går visst att hämta utan Konto
      Ok, då är det nåt annat, för multiman hämtade covers ideligen så nätverket fungerar i alla fall.
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
        Jo, men så länge jag inte skapat ett konto så har jag inte godtagit deras avtal heller. D.v.s. att jag inte kommer att göra nåt fuffens.
        Konstigt att de då kan gå in och göra förändringar i min maskin. Har jag däremot skapat mitt konto så har jag också gått med på ders avtal.
        Mitt GT5 försökte inte, eller ens antydde att det skulle finnas en uppdatering, så jag tror kankse inte att det går att hämta nåt utan konto.
        rent juridiskt får dom inte göra det nej, eftersom du inte gått med på något sådant... men tekniskt sätt kan dom göra det ändå...

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
        UP0001-GAIA01985_00-7679866932773369-V2.07-GAMEZ

Får inte ComgenieAwesomeFilemanager355 (v0.06) att fungera. Får error vid uppstart.
        Såg nu att det låg med en eboot.bin i rar-filen....skall man byta ut den när man väl installerat eller???
        Frågan är om du fått ner en dålig (korrupt) version av programmet? du kör väl 3.55-kmeaw?? det fungerar hur bra som helst för mig iaf
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Körde in KMEAW från OFW 3.41 inga problem sen in med Mulimanager 1.15.03

ca 5 av 60 spel strulade fick ordning på alla förutom Bioshock som jag inte la kraft på .

Vanlig lösning på spel som strular efter upgrade till CFW 3.55

1. Återställ till EBOOT och PARAM orginal filer
          2. Avinstallera Game data
          3. Ta bort sparat speldata, sällan som det behövts för mig men GTA IV var en sådan.
          4. Installera 7 kopiera spel till intern disken först, starta upp spelet ocg flytta från intern disk eller ftp igen till extern disk om du vill ha det på extern. Detta på vissa som inte startar från början på extern. Tex, Heavy Rain i mitt fall.
          5. Undvik discless start om du inte måste starta vissa spel på det sättet.
          6. Använd senaste managern, Jag kör Multmanager 1.15.03

Vissa spel funkar in alls på ovan sätt i 3.41 eller CFW system. Det finns custom PKG installationer för vissa, Apache Air assault och Modern Warfare 2 är sådana som jag har.

Dom är installerade och startades direkt under Game menyn. Dom funkade bra även dom efter uppgraderingen till 3.55 jag behövde inte installera om dom.

Hepp!
          Last edited by himi; 2011-02-09, 18:02.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X