Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ta bort rester från gamla backup manager från Psjailbreak?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har du kollat så att inte filerna ligger dolt??

multiMAN har även en filemanager inbyggd
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Har du kollat så att inte filerna ligger dolt??
      Hur menar du då? Dolt för windows? Har tagit egenskap för katalogen, bockat i dold, och sedan tagit bort det igen om det var det du menade, men det hjälpte inte.
      Jag har alltid "Visa dolda filer och mappar" ikryssat, döljer aldrig filnamnstillägg heller.
      Var inne och kollade i systeminställningar igen och hittade då "Dölj skyddade operativsystemfiler" ibockat.
      Bockade av den och då ser jag katalogerna i USB-disken.
      Awesome filemanager flaggar alltså kataloger och filer som skyddade operativsystemfiler? verkligen underligt.
      Hur som helst så löste du problemet för mig, tackar...

multiMAN har även en filemanager inbyggd
      Skall kolla på den, såg nu i navigation.txt att det var bara att trycka select+start för att starta filemanager, tyckte att jag provat alla knapp-kombinationer själv, men antagligen har jag missat den...
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Testade att göra backup mellan intern --> USB med multiman och det blev inte dolda filer, så det måste vara nåt med Awesome Filemanager som ställer attributen fel.
        Får göra en helt ny backup och slänga de gamla....
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

det är inte "backup managers" som tar bort spelen egentligen, det är XMB... allting som ligger dev_hdd0\game\*id för programmet*\... räknar XMB som en del av programmet, det vill säga har du spel i t.ex. dev_hdd0\game\laun12345\GAMEZ\ kommer alla dessa också stryka med när du raderar programmet...

men har du grejerna i dev_hdd0\GAMEZ\ rör inte XMB dom alls
          Gjorde som du skrev, flyttade mina spel till dev_hdd0\GAMES\ och tog sedan bort alla de gamla programmen. Alla spel ligger kvar orörda och multiman hittar dem också.
          Har inte provat med Gaia ännu då jag inte hittar nån anledning att använda den, men det borde väl fungera även med den tycker jag.

Kan även tillägga att jag tog ny backup med Multiman denna gången istället och det tog inte "mer än" 10 timmar denna gången. Jämför man med Awesome Filemanager så är det ca: 4 ggr snabbare. Nu börjar det likna nåt med hastigheten och känns vettigt att ta backup=)

Comment

när man ska ta bort managers o sånt kan man inte då bara gå in med ftp o radera skiten ?

Comment

Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
              när man ska ta bort managers o sånt kan man inte då bara gå in med ftp o radera skiten ?
              jodå, om du vet vilka mappar etc. det är, men det bästa sättet är att radera dom i XMB
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X