Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blockera PS3 från wlan men ha den kopplad i interna nätet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag gjorde det enkelt för mig och blockerade bara ps3ans ip-nummer från internettrafik i routern. Fast nu har jag börjat använda multiman och den har ju funktioner som behöver tillgång till nätet. Svårt detta.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Comment

Detta kanske är överkurs men, ifall ni har möjlghet att ställa in DNSen i eran router så är det bara att peka dessa DNS namn till 127.0.0.1 eller något annat roligt.
      a0.ww.np.dl.playstation.net
      us.np.stun.playstation.net
      ena.net.playstation.net
      feu01.ps3.update.playstation.net

Själv kör jag med dnsmasq och då läggar man in dem i /etc/hots filen på din server/router.

Det är av dessa dns uppslagningar PS3'an kan kontakta sony och efter kontakt kan sony göra sitt.

Comment

Original inlägg av fevzi Visa Inlägg
        Detta kanske är överkurs men, ifall ni har möjlghet att ställa in DNSen i eran router så är det bara att peka dessa DNS namn till 127.0.0.1 eller något annat roligt.
        a0.ww.np.dl.playstation.net
        us.np.stun.playstation.net
        ena.net.playstation.net
        feu01.ps3.update.playstation.net

Själv kör jag med dnsmasq och då läggar man in dem i /etc/hots filen på din server/router.

Det är av dessa dns uppslagningar PS3'an kan kontakta sony och efter kontakt kan sony göra sitt.
        eller ännu bättre egentligen: *.playstation.net
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X