Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WEEEI Mediaspelare (showtime) släppt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WEEEI Mediaspelare (showtime) släppt

Äntligen en mediaspelare ska blir grymt kul att testa den ikväll , Men skulle det funka att installera cfw o lägga in den o sedan lägga tillbaks ofw på nått sätt kanske , polaren vill inte köra cfw MEN nu är han ju grymt sugen efter jag berättade att det kommit en mediaspelare .

tar spelaren rar? kan den strömma via vanligt smb nätverksdelning?

Comment

skulle tyvärr inte funka med högupplösta filmer o för dom som gillar svt play tv4play och viasats viaplay så fanns den funktionen iaf , tyvärr inte så man kan kan kolla live streams :P
      spela .rar filer funkar utan problem från usb formaterat med fat 32 iaf MEN fick inte det att funka via nätverket
      så egentligen är det smb utdelningen som jag saknar egentligen och stöd för högupplösta filmer
      grym start iaf
      Last edited by telgetok; 2011-03-17, 16:52.

Comment

dra med en länk. blev sugen på att testa det då kanske man kan ersätta xbox 1an. för den kör jag fan via scart :P

Comment

http://www.lonelycoder.com/hts/showtime_overview.html

Comment

Live TV streaming from Tvheadend
            Hur får man tillgång till live TV? Allt jag hittar är svenska Play-kanaler, och dom är inte live.

Comment

Den fungerar lite si sådär tycker jag med vanlig normal media, den fungerar bra med Xvid/DivX och den kan spela upp 720p MKV... MEN det laggar någe fruktansvärt, ljudet är före videon och det hackar lite i ljudet emellanåt...

Plugins'en som hänger med fungerar rätt bra dock...

SVTPlay *spelar videos och sådär utan problem*
              TV4Play
              ViasatPlay *spelar videos och sådär utan problem*
              Headweb *testade med trailers iaf änsålänge*

Att försöka ta kontakt med en webbstream t.ex. PS3Media Server fungerar inte alls... och den stödjer INTE NTFS, vilket är lite synd

Men detta är en VÄLDIGT bra start på en alternativ media spelare till PS3'an
              Last edited by Swizzy; 2011-03-18, 00:09.
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

men just nu har jag min xbox1 som mediacenter. och den kör jag tråkigt nog via scart. kan jag ersätta den med ps3 som jag kör med hdmi och får en progressiv och bättre bild blir jag ju nöjd

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                  men just nu har jag min xbox1 som mediacenter. och den kör jag tråkigt nog via scart. kan jag ersätta den med ps3 som jag kör med hdmi och får en progressiv och bättre bild blir jag ju nöjd
                  Xbox 1'an har bättre media stöd änsålänge, PS3'ans stöd är inte bra med detta... däremot om du streamar film genom nätverket och har en vettig dator kan du köra 720p film utan lagg och allting *OBS: kräver rätt inställningar*
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hm....Går det att se livestream med den här saken?
                    Jag syftar på Viaplays Champions League

Comment

tyvärr inte men gamla CL matcher går jag skulle oxå vilja se live matcher via nått sånt men nog svårt o fixa

Comment

Köp en Popcorn Hour ... Har en A100 och är skitnöjd för den sväljer banne mig varenda format som finns ... Inge lagg eller andra problem
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                          Köp en Popcorn Hour ... Har en A100 och är skitnöjd för den sväljer banne mig varenda format som finns ... Inge lagg eller andra problem
                          fixar det livestreams också? det handlar bara om lite tid så är ps3'an bättre än din popcorn hour
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                            men man vill ju inte lägga ut pengar på en popcorn haour när man har en ps3 ...

Comment

Jorå den fixar livestreams har även egen bittorrent klient och annat smått och gott ... Och då har jag ändå den lägsta i serien ...
                              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X