Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snart blir 3.60 CFW kanske ett krav!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Snart blir 3.60 CFW kanske ett krav!

Läste precis att det första 3.60 spelet dykt upp på nätet, det vill säga det blir snart ett måste att man får ut en 3.60 CFW, alternativt att man lyckas få fram nycklarna som spelen är krypterade med så att man kan modifiera dom att fungera på 3.55 istället...

http://www.ps3hax.net/2011/04/first-...nd-unplayable/ <--- mer information
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

BRA! Då blir det lite fart på alla, att hitta en lösning för CFW3.60
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Eller åtminstone få fram nycklarna och sådär som i sin tur förhoppningsvis leder till 3.60 CFW på lite längre sikt
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Någon som vet hur det ser ut just nu? Försöker man komma på en lösning?

Comment

Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
          Man försöker alltid knäcka senaste mjukvaran... det pratas inte så mycket om vad folk jobbar på just nu eftersom sony stämmer skiten ur alla som öppet säger "hej, jag jobbar på att knäcka sony's försök att hindra oss från att göra vad vi vill med våran hårdvara som vi faktiskt KÖPT och inte HYR!" eftersom sony förlorar pengar på att inte sälja spel som är en biprodukt av möjligheten att köra vad du vill på maskinen...
          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
            Du lär märka den dagen det är löst.
            PS2 DMS4 PRO
            Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
            PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
            PS3 Slim 160GB original
            NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

Vad är detta för något? Var en jäkla aktivitet på nätet idag om att man kan ladda ner en 3.60 JB, men jag vet inte om det är denna vi är ute efter.
              http://www.ps3jailbreakfree.com/

Comment

Original inlägg av ToDe Visa Inlägg
                Vad är detta för något? Var en jäkla aktivitet på nätet idag om att man kan ladda ner en 3.60 JB, men jag vet inte om det är denna vi är ute efter.
                http://www.ps3jailbreakfree.com/
                Det ser väldigt fake ut, om du kikar på sidan så är ikonen i programmet stulen från Team Rebug (www.rebug.me) och dom nämner ingenting om en ny 3.60 CFW, osså finns det länk/info till en 3.60 spoofer som jag vet att team rebug gjorde förut, den fungerade ett tag o gå online med

utöver det finns det ingen information om detta på dom större sidorna som brukar komma upp med den typen av info ganska per omgående, inte heller finner jag någon information om det på IRC där alla riktiga utvecklarna befinner sig...
                Google is your friend!

Comment

Nu då PSN har varit nere i flera dagar och sony säger dom håller på att bygga om hela PSN så lär det säkert komma ännu en ny FW update :/ Tur jag har många spel kvar att spela som funkar på 3.55.

Comment

Ah, ok. Tack för den informationen. Då vet jag och inväntar tålamodigt en äkta lösning

Comment

Vad är det som tar sån tid för hackers egentligen? Är dom rädda för Sonys aggressiva jakt på hackers, eller väntar dom in så många stora titlar (Portal 2, LA Noir, Infamous 2 m.m.) som möjligt för att sen släppa ett 3.60 CFW för att förhindra en hetsig katt och råtta lek mellan hackers och Sony+spelutvecklare där Sony uppdaterar FW och lägger in ett krav för senaste FW i sista minuten på alla spel som man gjorde med t.ex. GT5 och Dragon Age 2?

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
                        Vad är det som tar sån tid för hackers egentligen? Är dom rädda för Sonys aggressiva jakt på hackers, eller väntar dom in så många stora titlar (Portal 2, LA Noir, Infamous 2 m.m.) som möjligt för att sen släppa ett 3.60 CFW för att förhindra en hetsig katt och råtta lek mellan hackers och Sony+spelutvecklare där Sony uppdaterar FW och lägger in ett krav för senaste FW i sista minuten på alla spel som man gjorde med t.ex. GT5 och Dragon Age 2?
                        Well, ingen vill göra som Waninkoko och bricka massa PS3's därav testar dom firmwaren utförligt INNAN dom släpper ut det, och det är inte så att det är en barnlek att bråka med firmwaren heller, det finns MASSOR som kan gå åt helvete... sluta klaga på att det tar lång tid och försök själv istället så kanske du förstår vad dom egentligen gör, du betalar dom inte för dett dom gör det på sin fritid för att dom tycker det är kul, dessutom arbetar inte alla hackers för att få alla dom senaste spelen att fungera, många arbetar med det för att kunna köra linux eller bara ha möjlighet att köra egenkodade program, piratkopiering (backup spelande) är bara en bi-produkt...
                        Google is your friend!

Comment

Synd att det forfarande inte löst sig, stor spelen börjar komma ut.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Well, ingen vill göra som Waninkoko och bricka massa PS3's därav testar dom firmwaren utförligt INNAN dom släpper ut det, och det är inte så att det är en barnlek att bråka med firmwaren heller, det finns MASSOR som kan gå åt helvete... sluta klaga på att det tar lång tid och försök själv istället så kanske du förstår vad dom egentligen gör, du betalar dom inte för dett dom gör det på sin fritid för att dom tycker det är kul, dessutom arbetar inte alla hackers för att få alla dom senaste spelen att fungera, många arbetar med det för att kunna köra linux eller bara ha möjlighet att köra egenkodade program, piratkopiering (backup spelande) är bara en bi-produkt...
                            Det var inte menat att låta som en klagokärring :P Jag undrade bara om alla hackers ligger lågt nu när Sony är som dom är. Jag har läst en hel del om att Mathieulh knäckt 3.60, men vägrar dela med sig pga rädsla att åka fast. Så vitt jag förstod det så skulle det vara omöjligt för Sony att stoppa hackers från att knäcka alla deras kommande FW's, men direkt efter första uppdateringen så tog det tvärstopp :S Att dom gör allt dom kan för att hacka 3.60/3.61 förstår jag, men det känns som att många hackers är nöjda med vad dom har nu eller så har dom lämnat scenen i rädsla för Sony.

Comment

Ingen som möjligtvis har någon nyhet om en eventuell 3.60 cfw?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X