Jag har laddat ner ett spel som jag tidigare köpt för att ha en backup.. Jag har CFW 3.55 Kmeaw och dem filer som jag har är 2 olika mappar en är PS3_GAME och den andra är PS3_Update. Sen har jag en fil som heter PS3_DISC.SFB. Vad ska jag göra med dessa för att installera dem på mitt PS3?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Installera spel på PS3 hårddisk
Collapse
X
-
spelen ska ligga i följande mappstrukturer:Original inlägg av nixxor1 Visa InläggJag har laddat ner ett spel som jag tidigare köpt för att ha en backup.. Jag har CFW 3.55 Kmeaw och dem filer som jag har är 2 olika mappar en är PS3_GAME och den andra är PS3_Update. Sen har jag en fil som heter PS3_DISC.SFB. Vad ska jag göra med dessa för att installera dem på mitt PS3?
*USB*
x:\Games\*spelnamn*\PS3_GAME
x:\Games\*spelnamn*\PS3_DISC.SFB
x:\Games\*spelnamn*\PS3_UPDATE
*Interna hårddisken*
dev_hdd0\Games\*spelnamn*\PS3_GAME
dev_hdd0\Games\*spelnamn*\PS3_DISC.SFB
dev_hdd0\Games\*spelnamn*\PS3_UPDATE
Ett tips är att radera mappen PS3_UPDATE den är ändå onödig...
Om du kör med GAIA manager och valt GAMEZ varianten av det byter du helt enkelt ut namnet "Games" till "GAMEZ" då
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har gaia manager som ersätter multiman tror jag? Jag läste något om att man måste ha i orginalet med backup manager eller något sådant? Stämmer det?
EDIT: Min mapp är just nu BCES00609 och i den ligger PS3_GAME osv.. Ska jag då döpa om den till Infamous?
- Citat
- Flag
Comment
-
Snarare tvärtom med att Multiman ersätter GaiaOriginal inlägg av nixxor1 Visa InläggJag har gaia manager som ersätter multiman tror jag? Jag läste något om att man måste ha i orginalet med backup manager eller något sådant? Stämmer det?
EDIT: Min mapp är just nu BCES00609 och i den ligger PS3_GAME osv.. Ska jag då döpa om den till Infamous?
Du kan ha antingen BCES00609 eller Infamous, det spelar ingen roll... båda fungerar lika bra
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Om den fattas får du googla efter den, men troligen är det så att du FTP:at över och MultiMAN/GAIA säger att den inte hittar den bara, isåfall är det väldigt simpelt att fixa (permissions fix) installera programmet och kör detOriginal inlägg av nixxor1 Visa InläggJaha okej.. Det står dock att jag saknar EBOOT.bin.. Antar att jag får ladda ner den separat.. Vart lägger jag den isåfall? Tacksam för dina snabba svar.
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
nu sätter du i en spelskiva och den kommer dyka upp som spelet du valt i gaia istället för det som finns på skivan, sen är det bara o spela!Original inlägg av nixxor1 Visa InläggOkej.. Jag laddade ner permissions fix men nu istället för att säga att eboot.bin saknas så stänger den bara ner och går ut till huvudmenyn där jag kan starta gaia. Vad ska jag göra?
om du vill köra discless provar du det genom att gå upp till * APP_HOME\PS3_GAME
*** OBS: detta fungerar inte med alla spelen tyvär ***Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Du väljer spelet i GAIA eller multiman därefter kan du beroende på vilken version av gaia du har använda antingen skiva eller ovan^
man stängde av discless med ngn version av gaia, sen kom det tillbaka med 2.07... personligen kör jag inte med gaia längre, multiman är bättre
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Okej, jag startade det i gaia och då gick det till huvudmenyn och väl där tryckte jag på */app_home/PS3_GAME/ och då startade spelet sig o allt var frid o fröjd tills det hängde sig lite längre fram.. Antar att det inte funkar discless? Fast kanske funkar med multiman då?
- Citat
- Flag
Comment
-
om spelet hänger sig en bit in kan det vara problem med speldatan du har ftp'at över, kanske fattas filer eller liknande, FTP kan ibland vara väldigt dåligt alternativ tyvär
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
hede massa problem med ftp först oxå men sen gav jag upp o tog tipset på filezilla och sen kör med send keep-alive .... sen dess har det funkat klockrent men kan vara lite segt på viss spel som haft några tusen små filer men annars är det klockrent
samma sak ibörjan med GAIA tyckte den va bättre o enklare men NU så är MULTIMAN ett självklart val för mig
- Citat
- Flag
Comment
-
Så jag borde försöka FTP:a in den igen?Original inlägg av Swizzy Visa Inläggom spelet hänger sig en bit in kan det vara problem med speldatan du har ftp'at över, kanske fattas filer eller liknande, FTP kan ibland vara väldigt dåligt alternativ tyvär
Är send-keep alive en inställning i filezilla? Isåfall vart hittar jag den? Letade runt lite men hittade inget.Last edited by nixxor1; 2011-04-28, 09:12.
- Citat
- Flag
Comment

Comment