Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3 media server Streamning utav hd filmer laggar oavsett 720P eller 1080P

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hoppas verkligen ni inte tar illa upp nu MEN JAG tycker iaf att det dom senaste inläggen i denna tråd inte handlar så mycket om ps3 media server "problemet"
    Men tycker att det ändå att 720p är på god väg att funka bra i showtime via ps3 mediaserver med senaste uppdateringarna , vi får hålla tummarna att showtime får in smb snart och lite stabilare uppspelning av högupplösta filmer via nätverket

Comment

Lyckades lösa problemet med 720P filmer, installerade en äldre version av PMS och körde allt enl swizzys guide samt spelade upp en film från min interna SATA2 disk, och det funkade kalas :-) det var alltså min usb port som inte orkade strömma filmen helt ifrån min externa disk har jag kommit fram till nu.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Roxcores EZ-Play Stream ligger nu strax under 1000 kr och klarar av att strömma film 1080p via usb eller nätverk.

Nu tror inte jag att den Strömmar via usb, det är nog snarare att den spelar upp från usb, samma sak med nätverket att den tar emot signaler från annan källa t.ex. din windows pc och då spelar upp därifrån...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Nu tror inte jag att den Strömmar via usb, det är nog snarare att den spelar upp från usb, samma sak med nätverket att den tar emot signaler från annan källa t.ex. din windows pc och då spelar upp därifrån...
          Om du delar ut filer från en USB disk via en PC så
          Sluta vara så negativ hela tiden *skratt*
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
            Hoppas verkligen ni inte tar illa upp nu MEN JAG tycker iaf att det dom senaste inläggen i denna tråd inte handlar så mycket om ps3 media server "problemet"
            Men tycker att det ändå att 720p är på god väg att funka bra i showtime via ps3 mediaserver med senaste uppdateringarna , vi får hålla tummarna att showtime får in smb snart och lite stabilare uppspelning av högupplösta filmer via nätverket
            720p funkar ju kanon redan med Media server & det som tur är utan Showtime som tyvärr suger väldigt mycket just nu men det klart vi hoppas i framtiden Showtime kan funka kanske lika bra som xbmc

Comment

Finns det någon möjlighet att få media server att spela upp film från ps3an's disk? Eller är jag tvungen att köra med showtime eftersom man inte ska ha åtkomst till dev_hddn egentligen.. streama Är som sagt inte ett alternativ.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Om du delar ut filer från en USB disk via en PC så
                Sluta vara så negativ hela tiden *skratt*
                -.- jo, men det är ju då inte USB på enheten det är utan datorn så det räknas inte, du måste föra över det från datorn till enheten via nätverket isåfall...

Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
                Finns det någon möjlighet att få media server att spela upp film från ps3an's disk? Eller är jag tvungen att köra med showtime eftersom man inte ska ha åtkomst till dev_hddn egentligen.. streama Är som sagt inte ett alternativ.
                PS3Media Server körs på datorn, hur ska den då komma åt det som ligger på PS3'ans hårddisk?
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

-.- jo, men det är ju då inte USB på enheten det är utan datorn så det räknas inte, du måste föra över det från datorn till enheten via nätverket isåfall...

PS3Media Server körs på datorn, hur ska den då komma åt det som ligger på PS3'ans hårddisk?
                  Oj, nu va jag för snabb med mitt inlägg.. mena såklart mediaspelarn i xmb. Om den kan hitta filmerna på ps3:ans disk. Antar inte det? man måste köra något homebrew program för de. t.ex showtime?

Comment

Oj, nu va jag för snabb med mitt inlägg.. mena såklart mediaspelarn i xmb. Om den kan hitta filmerna på ps3:ans disk. Antar inte det? man måste köra något homebrew program för de. t.ex showtime?
                    Om du kopierar dom från din dator (genom PS3 Media Server) kan du spela upp dom direkt på PS3:an sen ja *funkar typ bara med film som är i rätt format redan, annars står den och tuggar i alla evighet har jag märkt, kanske blivit fixat på senare tid med nya versionen?*
                    Google is your friend!

Comment

Om du kopierar dom från din dator (genom PS3 Media Server) kan du spela upp dom direkt på PS3:an sen ja *funkar typ bara med film som är i rätt format redan, annars står den och tuggar i alla evighet har jag märkt, kanske blivit fixat på senare tid med nya versionen?*
                      Är jag blåst eller, har flytta över en .mkv fil med hjälp av kabel från datorn till ps3:an i mappen video på dev_hdd, hur gör jag nu för att se den i xmb under videos? Hitta ju den direkt i showtime eftersom jag kan bläddra mig fram till mappen.

Comment

Är jag blåst eller, har flytta över en .mkv fil med hjälp av kabel från datorn till ps3:an i mappen video på dev_hdd, hur gör jag nu för att se den i xmb under videos? Hitta ju den direkt i showtime eftersom jag kan bläddra mig fram till mappen.
                        Genom PS3 Media server = starta PS3 Media server, browsea dig fram till videon/musiken/bilden och tryck på trekant (/\) knappen och välj copy, då fixar den det där åt dig på "rätt" sätt
                        Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X