Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dual Firmware kanske på gång

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dual Firmware kanske på gång

Dual Firmware är kanske på gång, så man kan köra CFW eller OFW
    Quote: The solution relies on the implementation of a second NOR/NAND Flash.

http://psx-scene.com/forums/f6/atten...ion-cfw-87243/

Så vitt jag förstått är det mestadels teori änsålänge... men man har lyckats dumpa hela PS3 NOR flashen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Finns det minnes utrymme då för att ha både och???
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
        Finns det minnes utrymme då för att ha både och???
        Well, det handlar om att man löder in en extra NOR flash krets, eller en extra NAND flash (beroende på vilken modell av maskin man har)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Well, det handlar om att man löder in en extra NOR flash krets, eller en extra NAND flash (beroende på vilken modell av maskin man har)
          Ante mig nästan att det skulle behövas någon sådan lösning för att kunna köra dual fw ...
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X