Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ps3 Slim låser sig

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ps3 Slim låser sig

Idag så började mitt ps3 att låsa sig, går inte att göra något, har senaste firmware 3.66
    Misstänkte att det var hdn så tänkte att jag skulle testa med en annan hd så jag byter och formaterar den till fat32 i datorn och startar upp med en usb sticka där firmware 3.66 ligger på..

Men den vägrar att hitta firmwaren där så att jag kan formatera disken i ps3an.
    hur kan jag lösa detta eller har jag ett ps3 som dörrstopp nu ?

Original inlägg av exiz Visa Inlägg
    Idag så började mitt ps3 att låsa sig, går inte att göra något, har senaste firmware 3.66
    Misstänkte att det var hdn så tänkte att jag skulle testa med en annan hd så jag byter och formaterar den till fat32 i datorn och startar upp med en usb sticka där firmware 3.66 ligger på..

Men den vägrar att hitta firmwaren där så att jag kan formatera disken i ps3an.
    hur kan jag lösa detta eller har jag ett ps3 som dörrstopp nu ?
    USB stickan måste vara formaterad i FAT32 den också, samt ska uppdateringen ligga: x:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP
    OBS: det MÅSTE vara upper-case, alltså STORA bokstäver, den är "case-sensitive" >_<
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      USB stickan måste vara formaterad i FAT32 den också, samt ska uppdateringen ligga: x:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP
      OBS: det MÅSTE vara upper-case, alltså STORA bokstäver, den är "case-sensitive" >_<
      Det vet jag, den ligger så så det borde funka :/

Comment

Är du säker på att det är 3.66 du har laddat hem och lagt på stickan?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X