Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Project ProgSkeet | Nedgradera från 3.56+

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Project ProgSkeet | Nedgradera från 3.56+

Läste för par dagar sen en artikel på ps3hax om det här, ser lovande ut, ännu har inte hoppet dött ut om att spela "backup" spel på min 3.56 konsol som vart uppdaterad vid service...

"Flash or Dump your PS3 (NOR and NAND consoles) and even allows you to downgrade from 3.56+ Firmware."

http://www.ps3hax.net/2011/07/coming...ect-progskeet/

God Jul o Happy Jailbreak

Psxcare ni vet att ni måste beställa denna enhet så fort den släpps, enligt uf6667 @twitter kommer den kosta runt 50 euro. //puss o kram

Official Homepage: http://www.progskeet.com/
    Last edited by Fuxz; 2011-07-15, 17:31.

Comment

Om det visar sig vara en bra produkt lär vi köpa in dom, men som det verkar är det motsvarande ett infectus chip och kräver typ 20+ lödningar på moderkortet för att komma åt att programmera om nanden/noren...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Om det visar sig vara en bra produkt lär vi köpa in dom, men som det verkar är det motsvarande ett infectus chip och kräver typ 20+ lödningar på moderkortet för att komma åt att programmera om nanden/noren...
        20+ lödningar? hmm det låter inte bra alls med så många lödpunkter, men trots det så är det något jag hoppas på för att komma igång med "backup" spelen.. för jag tvivlar på att det kommer en CFW 3.6+ innom en rimlig tid, ända möjligheten är att degradera ner tillbaka till 3.55.

EN fråga? Infectus för ps3, syslar ni med det på psxcare? den gäller för FAT ps3 va och inte för slim modellen? för slim är väl NOR?

Comment

Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
          20+ lödningar? hmm det låter inte bra alls med så många lödpunkter, men trots det så är det något jag hoppas på för att komma igång med "backup" spelen.. för jag tvivlar på att det kommer en CFW 3.6+ innom en rimlig tid, ända möjligheten är att degradera ner tillbaka till 3.55.

EN fråga? Infectus för ps3, syslar ni med det på psxcare? den gäller för FAT ps3 va och inte för slim modellen? för slim är väl NOR?
          Vi har inte börjat med det nej, kommer kosta en del om någon kund vill ha det gjort

Ja, slims har NOR flash... alla modeller med 16MB minne är NOR, medans dom med 256MB är NAND... nedan har du en tabell jag hittade och la in på forumet tidigare...:

ägare av dom grön markerade modellerna kan vara glada, ägare av röd markerade modeller kan gråta

FAT

CECHA = 256MB
          CECHB = 256MB
          CECHC = 256MB
          CECHE = 256MB
          CECHG = 256MB

CECHH = 16MB
          CECHJ = 16MB
          CECHK = 16MB
          CECHL = 16MB
          CECHM = 16MB
          CECHP = 16MB
          CECHQ = 16MB

SLIM

CECH-20..A = 16MB
          CECH-20..B = 16MB
          CECH-21..A = 16MB
          CECH-21..B = 16MB
          CECH-250.A = 16MB
          CECH-250.B = 16MB
          CECH-250.A = 16MB
          CECH-250.B = 16MB
          CECH-251.A = 16MB
          CECH-251.B = 16MB
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Vi har inte börjat med det nej, kommer kosta en del om någon kund vill ha det gjort

Ja, slims har NOR flash... alla modeller med 16MB minne är NOR, medans dom med 256MB är NAND... nedan har du en tabell jag hittade och la in på forumet tidigare...:
            Hmm varför har dom gått ner från 256 mb minne till 16 mb? hmm ett dumt idé jag fick direkt är, går det o byta minnes modulen till 256 mb minne för att installera NAND på en slim? eller är jag helt ute och cyklar?

Comment

Original inlägg av Fuxz Visa Inlägg
              Hmm varför har dom gått ner från 256 mb minne till 16 mb? hmm ett dumt idé jag fick direkt är, går det o byta minnes modulen till 256 mb minne för att installera NAND på en slim? eller är jag helt ute och cyklar?
              NAND och NOR är 2 helt olika typer av minnen så det kommer INTE funka nej, konsollen skulle inte klara av att starta alls om du gör det... det går inte att göra på en 360 heller som har 16, 256 och/eller 512mb nand... ingen aning varför dom gått ner i minne om jag ska vara ärlig, men för att lösa problemet med mindre minne har dom valt att lägga delar av menyerna på hårddisken vilket kräver att du har ett USB minne med uppdatering på för att kunna byta hårddisk... på maskinerna med 256mb nand krets behövs det inte eftersom allting ligger på moderkortet i nand minnet, det som behöver ligga på hårddisken genereras i samband med formatering
              Google is your friend!

Comment

Swizzy alltid lika klockrena svar från dig, uppskattar verkligen att du finns här på forumet, tack som fan.

Comment

Om det fanns fler som dig vore det mycket roligare
                  Google is your friend!

Comment

För att du ska få lite mer hum om hur jobbigt det är att löda in chippet har jag letat upp diagrammet åt dig:

Räknade punkterna precis, det är totalt 32 punkter du ska löda, 15st för varje nand krets, sen är det 2st lödpunkter för att ge chippet ström... nu är iofs det här diagrammet för Infectus, men räkna med att ProgSkeet kommer ha lika många punkter, kanske fler kanske några färre...
                    Google is your friend!

Comment

Exakt, progskeet kommer inte kunna göra något som inte egentligen går att göra med infectus. Problemet med infectus är att det inte supportas av tillverkaren längre samt kan vara svårt att få tag på om man inte hittar någon säljare som har gamla kvar.

Nergradering av ps3 är väl bara löst för de tjocka modellerna, men jag kan vara dåligt uppdaterad.

Pris för nergradering med det arbete som det ser ut att omfatta = c:a 1.400:-

Vi kommer ta in progskeet i vårt sortiment, men tro inte att det är någon magisk produkt som vissa verkar vilja tro.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Exakt, progskeet kommer inte kunna göra något som inte egentligen går att göra med infectus. Problemet med infectus är att det inte supportas av tillverkaren längre samt kan vara svårt att få tag på om man inte hittar någon säljare som har gamla kvar.

Nergradering av ps3 är väl bara löst för de tjocka modellerna, men jag kan vara dåligt uppdaterad.

Vi kommer ta in progskeet i vårt sortiment, men tro inte att det är någon magisk produkt som vissa verkar vilja tro.
                        Det stämmer bra att det änsålänge bara finns downgrade till tjockisarna (från 3.56+), och det gäller tyvär inte alla tjockisar utan enbart dom med 256MB NAND, alltså inte dom med 16MB NOR vad jag förstått
                        Google is your friend!

Comment

Anledningen till att de gick ned i Ram var för att det inte behövdes i andra modeller än tidiga 60Gb modellerna då den hade mjukvaru emulering för Ps1+Ps2 spel.
                          Något som var hårdkodat på Japanska och Amerikanska modellerna av 60gb versionen.

Då folk klagade röv över att de inte fick igång alla gamla spel så hoppade Sony funktionen på framtida modeller.
                          Folk klagade minst lika mycket när Ps2 inte fick igång 20-30 olika PS1 titlar och främst var det Squaresofts FF spel på den tiden...
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Swizzy du är klockren, då är det dags att ta fram lödpennan.. och börja öva, samt få bort parkinson rycken från händerna... eller väldigt mkt valium för att få lödpunkterna sitta på rätt plats... jag älskar psxcare forumet, skönt gäng med blixsnabba svar, ni är grymma dudes.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Hansi jag tycker absolut att det låter rimligt t.o.m billigt om man ska löda 32 punkter osv.. annars tänkte jag kolla om ni kanske har en begagnad ps3 med 3.55 eller lägre till salu? Spelar ingen roll om den är deffad elled tjock...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X