Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råka smälta några kretsar på moderkortet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej,

Jag sitter och reparerera på dagarna och jag har sett värre saker och våra kretskort kostar ca 15000 kr st. Vad kan den där komponenten orsaka? Inte mycket tror jag men om du vill till nästa YLOD maskin du kan köpa en värmetejp som du klistra på dessa komponenter så skydda du den när du använder värmepistol jag kör rätt mycket såna på jobbet. Jätte effektiv metod.

Comment

Skriver igen...

Tack för ditt inlägg Feifam. Jo, det där med tejpen är ju bra men bara det att han på youtube menar ju att man skall värma på även de komponenterna för dom kan la me behöva värmas upp om jag fattat rätt. Jag värmde ju direkt på dem, och då hade ju tejpen inte funkat antar jag.

Jag får la låta den stå här hemma i ett hörn och ta en kurs i elektronik i framtiden så jag kan byta de dåliga kretsarna.

Men då tror du inte att det är någon fara att köra på den som den är. Jag vet inte alls, verkar som att folk här på forumet har olika åsikter om det är någon fara eller inte.

Tack igen för ditt inlägg.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X