Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS1 backup på PS3 3.55 cfw?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Hoppas att du skojjar eftersom du jobbar/har jobbat på psx care.....
    ALLA ps3 har PS1-stöd, 60Gb har även PS2-stöd.....
    Nej jag var faktiskt allvarlig i upplägget med/för att skilja på de olika modellerna.
    60Gb modellen är den modell som utan modifiering hade stöd för Ps1, Ps2 samt Ps3 spel.
    Därför undrade jag vilken hårdvara du hade.

/ Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Nej jag var faktiskt allvarlig i upplägget med/för att skilja på de olika modellerna.
      60Gb modellen är den modell som utan modifiering hade stöd för Ps1, Ps2 samt Ps3 spel.
      Därför undrade jag vilken hårdvara du hade.

Och vilken modell menar du då att inte har stöd för PS1 utan modifiering?
      Jag har haft 2 feta, 40Gb och kommer inte ihåg storleken på den andra och 2 slim, 120 & 160Gb, sonen har en 320Gb slim och alla dessa har fungerat att spela PS1 utan att modifiera.
      Har aldrig hört någon annan än du som påstår att det inte finns PS1-stöd. T.o.m SONY har detta både på hemsida och i manual om jag inte missminner mig.
      Möjligtvis att det finns hårdvarustyrt stöd på 60Gb-modellen och mjukvarustöd på resterande, inte insatt i HUR det fungerar, bara ATT det fungerar.
      Hur som helst är det inte intressant i denna tråd hur stödet är gjort. Det intressanta är att det FINNS stöd för alla PS1 direkt från fabrik och nu även för backup-skivor efter att man lagt in rätt CFW och annan mjukvara.
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Här är länken till Svenska SOny där infon finns.
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

wikipedia is the shit, synd de inte fanns med modellnr bara.

men här är dom vilka stöd de har HW eller SW på ps2. fanns faktiskt en konsol som inte hade ps1 stöd! men den existerar väl knappt!
          Click image for larger version

Name:	backward psx.JPG
Views:	1
Size:	73.7 KB
ID:	397419

Comment

Nja, Wikipedia is (the) shit får man väl säga i så fall.
            Man kan ju inte använda det som säker källa precis, även om det många gånger stämmer där.
            Sanningshalten i det som står där, har helt och hållet enbart den som skriver ansvar för, finns ingen "kontrollgrupp" så vill den som lägger in nåt där ljuga ohämmat så kan den göra så.
            Möjligt att de har ändrat reglerna nu, men tidigare har det varit så i alla fall.

Hur som helst så är det inte alls omöjligt att det finns nån koreansk special-modell som inte hade den funktionen, men de vanliga som cirkulerar här i sverige, påde PAL- och NTSCmodeller har alla PS1-kompabilitet.
            Det är inte heller den korea-modellen som Pendragon syftar på, utan han har även i tidigare trådar menat att det är endast de modeller som har PS2-stöd som har PS1-stöd, och jag blev lite trött på detta återkommande felaktiga påstående när jag skriver en fråga i ett av de äldsta svenska konsollspelforum och en (tidigare eller nuvarande?) anställd påstår felaktiga saker om och om igen.
            Problemet är att andra som kanske inte vet hur det är, hellre lyssnar på en som BORDE veta, nämligen en som representerar skaparen av forumet (Psxcare) och då blir det onödiga felaktigheter som sprids vidare.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X