Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite frågor innan jailbreak...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lite frågor innan jailbreak...

Hade tänkt jailbreaka ps3:an men har lite frågor innan....

1: Kör idag med 3.61 på min fat-modell, ska man uppgradera till någon senare firmware ver. innan?

2: Kommer man fortfarande att kunna kika på bluray-filmer? (om inte så kan vi stanna redan här)

3: Är tillvägagångssättet att jailbreaka olika beroende på vilken mjukvara/firmwarever. i konsollen som man kör?

4: Ska man formatera eller formateras all sparad data på hdd:n vid jailbreak?

5: Hur är det med nyare spel? Vad jag anar så kräver vissa spel en firmwareuppgradering för att fungera?

Väldigt tacksam för svar!

mvh hmmz

1. Vänta på att det kommer ny CFW för 3.6x eller senare...

2. Ja, med nuvarande CFW är det inga problem att se på BD film efter installation, hur det blir med kommande vet jag inte, men troligen löser dom det där med

3. Inte just nu, men vi får väl se

4. Nah, behövs ej

5. Ja, dom måste patchas... och alla går inte att patcha just nu
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      1. Vänta på att det kommer ny CFW för 3.6x eller senare...
      Så man uppgraderar alltså mjukvaran framöver genom att inst. cfw från usb istället för att köra uppgradering via boxen när man har jailbreakat den om jag fattade dig rätt där?

Och ... är det olika jailbreak beroende på vilken fw man kör med? Annars, var hittar man det?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X