Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera/kopiera spel till hårddisken.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Installera/kopiera spel till hårddisken.

Hej,

Jag är en XBOX360are men har skaffat mig ett tag sen PS3 också. I XBOX360 kan man kopiera spelet i hårddisken och för att snabbare laddning men självklart behövs skivan också när man ska spela.

Har precis skaffat FIFA12 till PS3 där hittar jag inte nån funktion som kopiera in spelet till hårddisken. Jag hör ofta att PS3 läser från skivan under tiden jag spelar.

Hur är det egentligen? Bluray spelaren kommer inte att mår så bra och man spelar ett par timmar ju.

Kan man kopiera ner spelet till hårddisken för att inte slita på BD-spelaren samt få snabbare laddning självklart krävs skivan också.?
    Last edited by feifam; 2011-10-02, 11:19.

Nix, det går inte att göra med en original maskin, har du moddad maskin med t.ex. Custom firmware (funkar upp till system version 3.55, senaste system versionen är 3.72 i skrivande stund) kan du kopiera spelen med t.ex. MultiMAN som även kan ladda spelen, du behöver då inte ha samma spel skiva i maskinen för att kunna spela senare, du kan då använda ett skit spel istället att emulera mot...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X