Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

True blue dongel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• True blue dongel

Hej undrar om ni ska börja sälja True blue donglar? Sägs att det ska funka med backup spel ifrån Ex.HDD nu å inte bara ifrån brända DVD, BR skivor

http://psx-scene.com/forums/content/...ames-hdd-1631/

Jag kan få tag i dessa. Men e rätt dyra har jag för mig.

Comment

Finns att förhandsboka på ett annat Svenskt bolag. Kommer i lager på Måndag.

Comment

Vi får in true blue donglar senare idag.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1528
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så finns på lager nu.

Comment

Vad falls!? För bara ett fåtal veckor sedan var det ju till och med svårt att få fatt på dem i Thailand och nu har dem kommit till Sverige? Livet leker!

Men, då skulle jag vilja höra efter med dig Hansi; Om jag inte missminner mig så försåg du #ps3dev med en Beagle dump av Cobra dongeln, jag råkar veta att åtminstone tre aktiva utvecklare väldigt gärna skulle se en dump av True Blue också.
              Fast om jag tolkar produktsidan rätt så finns det ingen mjukvara på enheten, så vad exakt kan den göra i dagsläget? Och har du kikat på om den faktiskt leverar som väntat?

Comment

Dongeln är väl mest en "nyckel" så att det inte skall gå alltför fort att kopiera deras custom firmware. Å andra sidan har väl andra custom firmwares kommit som har stöd för true blue...antagligen ligger det en del kodfragment i dongeln som laddas in i samband med att man kör rätt anrop från en custom firmware.

I det läget lär ju trafiken mellan dongel och ps3 vara krypterad.

Men visst kan jag dumpa allt som rör sig mellan dongel och ps3 och lägga upp.

Original inlägg av Frag_Wurm Visa Inlägg
                Vad falls!? För bara ett fåtal veckor sedan var det ju till och med svårt att få fatt på dem i Thailand och nu har dem kommit till Sverige? Livet leker!

Men, då skulle jag vilja höra efter med dig Hansi; Om jag inte missminner mig så försåg du #ps3dev med en Beagle dump av Cobra dongeln, jag råkar veta att åtminstone tre aktiva utvecklare väldigt gärna skulle se en dump av True Blue också.
                Fast om jag tolkar produktsidan rätt så finns det ingen mjukvara på enheten, så vad exakt kan den göra i dagsläget? Och har du kikat på om den faktiskt leverar som väntat?

Comment

Om man skulle köpa en av er kommer det med fullständig beskrivning/manual hur man använder TB ?
                  Om man ligger på cfw 3.55 måste man då ladda ner en helt ny som har TB stöd eller kommer det pkg fil med på dongen som fixar detta ?
                  Eller är dongeln "blank" ????
                  Last edited by dtype74; 2011-11-25, 16:24.

Comment

Original inlägg av dtype74 Visa Inlägg
                    Om man skulle köpa en av er kommer det med fullständig beskrivning/manual hur man använder TB ?
                    Om man ligger på cfw 3.55 måste man då ladda ner en helt ny som har TB stöd eller kommer det pkg fil med på dongen som fixar detta ?
                    Vi har inte hunnit sätta oss in i produkten.

Räkna med att få googla lite :-)

Comment

ja google is my friend

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Dongeln är väl mest en "nyckel" så att det inte skall gå alltför fort att kopiera deras custom firmware. Å andra sidan har väl andra custom firmwares kommit som har stöd för true blue...antagligen ligger det en del kodfragment i dongeln som laddas in i samband med att man kör rätt anrop från en custom firmware.

I det läget lär ju trafiken mellan dongel och ps3 vara krypterad.

Men visst kan jag dumpa allt som rör sig mellan dongel och ps3 och lägga upp.

Ser fram emot dumpen.

Comment

Jo jag har hört detta om True Blue, att dongeln `triggar' DRM-skyddet i firmwaren. Men det är just där problemet ligger med om man ska arbeta fram en fungerande firmware utan TBs DRM så behövs även handskakningen mellan enheten och dongeln.

Comment

Original inlägg av Frag_Wurm Visa Inlägg
                            Jo jag har hört detta om True Blue, att dongeln `triggar' DRM-skyddet i firmwaren. Men det är just där problemet ligger med om man ska arbeta fram en fungerande firmware utan TBs DRM så behövs även handskakningen mellan enheten och dongeln.
                            Nja, ska man arbeta fram en firmware utan TB's DRM tar man jue bort den funktionen helt
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nu undrar jag om det är någon som har testat TB och sett att det funkar, funkar den även med dom gammla backupen´s jag menar med savses som man har.

Edit edit ...

Jo allt funkar men external HD hittar man inte med Dongel, utan dongel kan/kommer man få fel med bdemu i typ mul.man så l¨ngt jag har testat

Hmm ibland hittar den min Externa usb disk ibland inte .... mycket mysko...
                              Last edited by dtype74; 2011-12-01, 14:58.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X