Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jailbreak, downgrade etc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jailbreak, downgrade etc

Hejsan.

Finns så himla mycket olika info om detta så gör en tråd för att försöka få lite mer kött på benen om detta.

Jag har en ps3 slim med 120gb hdd. Funderar nu på att hacka den så jag kan köra isos osv på den.
    Helst vill jag juh köra både från interna HDD och externa om det är möjligt?

Önskar om nån kunde berätta steg för steg vad jag behöver göra och tänka på.

Mvh Magnus

Steg 1. Ta reda på vilken system version din konsoll har just nu, det gör du såhär;

Börja med att gå till instälnings menyn näst längst till vänster <- leta sedan upp System Inställningar som ligger någonstans på mitten (WTF?) gå in på den och välj System Information som ligger näst längst ner, den översta raden borde nu vara "System version: 3.xx" eller liknande

Skriv sedan ett svar här i tråden med vad du har för version.

Med dom CFW's som finns ute just nu går det att spela spel både från interna hårddisken och från externa hårddiskar
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Wow Swizzy! Supersnabb du

Tack! Ska kolla på det när jag kommer hem, sitter på jobbet nu.
      Underbart att man kan ladda från extern nu oxo. Finns det vissa saker som inte går att starta?
      Kör jtag 360 oxo. Där packar jag upp ison med din exiso (som för övrigt är klockren! Bra jobb där) Krävs nått liknande för ps3 när man ska in med dom på disk?

En till fråga bara. Måste man hålla på att swappa skivor osv för att köra backups eller är det bara starta maskinen när den är fixad o boota direkt.

Mvh Magnus

Comment

Inte alla spel som funkar som backup på PS3 i dasläget tyvär, du behöver inga extra verktyg normalt för att spela spel på PS3:an, dom är redan i uppackat format

PS3:ans spel skivor klarar upp till 50GB utan problem tror jag, det är jue Blu-Ray man kör med, vet att det finns spel som tar upp hela 45GB och jag tvivlar på att dom då maxar skivan
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tjena Swizzy.

Nu har jag kopplat upp ps3'at och kollat dash version. 3.55 har jag.
          Vad gör jag?

Comment

En gång i tiden hade jag svarat - installera kmeaw custom firmware 3.55 och rocka på.

Tyvärr så är det ju många spel nu som inte längre fungerar rakt av på 3.55. Några går att patcha till så dom fungerar, men långt ifrån alla.

Det senaste är "true blue" som är en dongel som i samverkan med vissa specifika custom firmware (tror inte kmeaw finns i TB version) får igång (nästan?) alla de nya spelen med.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1528
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaret, lite tveksam till JB2 då det inte har stöd för att köra från HDD.
              Borde det inte vara en tidsfråga innan CFW 3.6 kommer?

Finns det nån nackdel att idag lägga in CFW 3.55 ? Menar kommer jag kunna upgradera till en eventuellt kommande CFW?

Sen en liten fundering om jag ska lägga in 3.55.. vilken ska jag lägga in. Kmeaw eller nån annan?

/muggen

Comment

Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
                Tack för svaret, lite tveksam till JB2 då det inte har stöd för att köra från HDD.

Finns det nån nackdel att idag lägga in CFW 3.55 ? Menar kommer jag kunna upgradera till en eventuellt kommande CFW?
                Det skall gå att köra från hårddisk med true blue, tror du hittat gammal information.

Så länge du inte går över 3.55 så är det ingen fara, går alltid att hoppa tillbaka till en lägre version eller original 3.55 igen.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det funkar finfint att köra ifrån extern disk med TB dongeln och TB-CFW med programmet(som du själv har utvecklat!?!?!?) tillåter det mao inte större filer än 4 gig dom måste läggas på den interna driven

Comment

Tja! Jag har version 3.72. Är det möjligt att nedgradera till 3.55 från det? Väldigt sugen på att jailbreaka.

Comment

Original inlägg av jahatomas Visa Inlägg
                      Tja! Jag har version 3.72. Är det möjligt att nedgradera till 3.55 från det? Väldigt sugen på att jailbreaka.
                      Vad har du för ps3 modell?
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        Vad har du för ps3 modell?
                        Jag har en PS3 Phat.

Comment

Original inlägg av jahatomas Visa Inlägg
                          Jag har en PS3 Phat.
                          Ok, vilken modell av dom? 60GB? 40GB? 80GB? 160GB? 20GB kanske?
                          Last edited by Swizzy; 2012-01-08, 20:00.
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            Ok, vilken modell av dom? 60GB? 40GB? 80GB? 160GB? 20GB kanske?
                            Jag har en 40giggare.

Comment

Har en ps3 slim version med 250 GB hårddisk och systemversion på systemprogramvaran på 4.00. Behöver jag nedgradera till systemprogramvaran 3.55 och sen använda True Blue USB dongel för att kunna köra backupade spel på min ps3? På produkt hemsidan hos psxcare rörande produkten True Blue USB riskerar ps3:an att bli bannad från ps3 online tjänsterna om produkten används. Innebär det att om produkten True Blue USB används kommer min ps3 aldrig kunna använda ps3 online tjänsterna igen? De spel som kräver att systemprogramvaran behöver uppdateras innan spelen fungerar kommer de spelen att inte fungera med True Blue USB? När produkten True Blue USB används är det möjligt att köra backupade spel direkt på blu-ray skiva?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X