Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Återställa till original!, hur?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Återställa till original!, hur?

Hej!

Har köpt ett beg PS3 som är flashat. Har spelat backup spelen som fanns på hårddisken och vill nu återställa till original.
    Någon som kan göra en liten guide hur man gör som?
    Tack på förhand.

/MVH

Varför återställa?? Om du vill spela nyare orginalspel eller gå online är det dock helt enkelt bara att uppdatera ps3:an som vanligt, antingen genom att ansluta till psn eller via usb med officiell firmware.. Men då förlorar du ju allt det fina som man kan göra med en jailbreakad ps3.

Edit: O ska du ansluta till psn är det bäst att radera ALL information om att du har haft backups etc på den så du inte riskerar att bli bannad, vore ju synd om du nu ska "återställa" för att lira online.

Comment

Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
      Varför återställa?? Om du vill spela nyare orginalspel eller gå online är det dock helt enkelt bara att uppdatera ps3:an som vanligt, antingen genom att ansluta till psn eller via usb med officiell firmware.. Men då förlorar du ju allt det fina som man kan göra med en jailbreakad ps3.

Edit: O ska du ansluta till psn är det bäst att radera ALL information om att du har haft backups etc på den så du inte riskerar att bli bannad, vore ju synd om du nu ska "återställa" för att lira online.
      Det är inte bara att gå online o uppdatera, det kan ställa till med STORA problem om man har fel CFW, för att återställa laddar du hem samma system uppdatering du ligger på (troligen 3.55) lägger på usb minne, går in i recovery menyn och kör uppdatering där, SEN kan du uppdatera till det senaste
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ja kanske säkrast. Har dock flera polare som klantat sig på ett eller annat vis o uppdaterat från CFW direkt till senaste o det har inte ställt till det nåt förutom att dom just då förlorat sin CFW.Men bäst o va på säkra sidan enligt Swizzys anvisning.

Comment

Okej tack, vart kan jag få tag på OFW 3.55? Stämmer bra att ja har 3.55 nu.

Comment

Original inlägg av nixxz Visa Inlägg
            Okej tack, vart kan jag få tag på OFW 3.55? Stämmer bra att ja har 3.55 nu.
            http://whipland.no-ip.org/.downloads/3.55-ofw.rar
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack så mycket. Då formaterar jag hårddisken först. Sedan uppdaterat jag till OFW 3.55 och sedan till 4.0?

Som någon frågade innan, varför ska jag ta bort det?
              Därför jag inte kan med det. Vet ju inte ens hur jag tar bort dom gammal spelen och hur jag sedan lägger dit nya. Då jag inte är något vidare på detta. Ingen kan göra en n00b guide till mig lite lätt? Eller länka till någon?
              Tex, hur ska jag få tag på en ftp för att föra över spelet?
              Tack för er tålamod
              Last edited by nixxz; 2012-01-12, 12:53.

Comment

FTP har du säker inlagt redan tidigare med Multiman eller GIA, det du sedan ska är att FTP din backup till ps3án ifrån din dator koppla ihop dom med en lankabel mao

Comment

Okej så jag sätter en LAN kabel mellan ps3 och laptopen sedan vad?

både mulitman och GAIA finns

Hittar ju inte ens vart man kan radera från hårddisken, vart gör man det?
                  Last edited by nixxz; 2012-01-12, 18:30.

Comment

Hm, du bör helt klart tänka en gång till innan du raderar eller uppdaterar tycker jag. Att radera är enkelt, beror på vad du vill radera? Är det enstaka spel så finns ju den funktionen i multiman där du oxå rippar nya spel enkelt från skiva eller för över direkt från pc.
                    Finns mängder av guider där ute,hjälper gärna till om det är nåt speciellt du undrar över.

Comment

Kan jag tex ladda hem ROMS här: http://www.freeroms.com
                      Och vart ska jag lägga in dom i för mapp på ps3?

Comment

Kan jag tex ladda hem ROMS här: http://www.freeroms.com
                        Och vart ska jag lägga in dom i för mapp på ps3?
                        Om du installerar motsvarande emulatorer ja, du lägger dom lite olika beroende på vilken emulator det är, läs readme/nfo för var och en av dom för mer info om exakt vart...
                        Google is your friend!

Comment

Okej tack, hur för jag över filer från datorn till ps3 med ftp och LAN kabel?
                          Vart i multiman ska jag gå in?

Comment

Okej tack, hur för jag över filer från datorn till ps3 med ftp och LAN kabel?
                            Vart i multiman ska jag gå in?
                            Först, ta reda på vad din PS3:a får för IP, sedan använder du en FTP klient t.ex. Filezilla och ansluter till den IP adressen... nu minns jag inte om multiman behöver något användarnamn/lösenord, men har för mig det är LAUN12345 som användarnamn/lösenord för det mesta på ps3:an
                            Google is your friend!

Comment

Ja men vart i menyn på multiman ska man gå?
                              Hittar ju inget :/
                              Har även pluggat in en USB sticka med filer på, men hittar ej vart jag för över filerna till ps3
                              använder multiman

EDIT: Såg nu att man "pushar" över filerna till ps3 från datorn.
                              Men fortfarande hur "hämtar" man filerna från USB minnet?
                              Last edited by nixxz; 2012-01-14, 23:52.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X