Är det ofarligt att låta spelen uppdatera sej? Jag får frågan när jag startar ett spel om jag vill uppdatera spelet till senaste version (1.05 och allt vad det är) för att kunna köra online mm. Detta tar väl inte bort jailbreak eller? Jag har hittils svarat nej till uppdatering men börjar bli rädd för att barnen ska sabba det. Jag är ny på PS3, jag har en KMEAW 3.55 som jag startar mina backupspel med multiman.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Låta spel uppdatera sej?
Collapse
X
-
Det skadar inte JB på något vis, men risken finns att uppdateringen gör att spelet inte funkar (då det helt plötsligt kräver ny system version...)Original inlägg av vic20 Visa InläggÄr det ofarligt att låta spelen uppdatera sej? Jag får frågan när jag startar ett spel om jag vill uppdatera spelet till senaste version (1.05 och allt vad det är) för att kunna köra online mm. Detta tar väl inte bort jailbreak eller? Jag har hittils svarat nej till uppdatering men börjar bli rädd för att barnen ska sabba det. Jag är ny på PS3, jag har en KMEAW 3.55 som jag startar mina backupspel med multiman.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Skulle du råka uppdatera spelet till en version som kräver nyare fw så är det bara att ta bort spel datan för just det spelet så ordnar det sig.. mao du kan pröva att göra uppdateringar så långt det går, skriv upp vilken version det sket sig på, ta bort och sedan endast uppdatera till versionen precis innan..
- Citat
- Flag
Comment

Comment