Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS3 handkontroll konstig.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS3 handkontroll konstig.

Hej,

I helgen så gick min vänstra analoga kula sönder (själva plasten bara). Blev för sliten. Jag öppnade handkontrollen och byte plats på gummi kulan bara. Tror det gick bra men idag så märkte jag att när jag spelar FIFA 12 beter den sig konstig. Mina spelare skjuter eller tackla motståndare helt vild genom att snurra lite i kulan samtidigt håller i R2 eller kanske trycka på x . Jag kan inte lokalisera i vilken knapp som är orsaka fel. Kan det vara anslutningen/signalen till konsolen som tolkas fel?

Att byta gummi kulan kan omöjligt ha skadat nånting i handkontrollen. Det kändes väldigt enkelt iallafall.

Mycket tacksam om ni kunde ge några reparationsförslag.
    TACK!

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej,

I helgen så gick min vänstra analoga kula sönder (själva plasten bara). Blev för sliten. Jag öppnade handkontrollen och byte plats på gummi kulan bara. Tror det gick bra men idag så märkte jag att när jag spelar FIFA 12 beter den sig konstig. Mina spelare skjuter eller tackla motståndare helt vild genom att snurra lite i kulan samtidigt håller i R2 eller kanske trycka på x . Jag kan inte lokalisera i vilken knapp som är orsaka fel. Kan det vara anslutningen/signalen till konsolen som tolkas fel?

Att byta gummi kulan kan omöjligt ha skadat nånting i handkontrollen. Det kändes väldigt enkelt iallafall.

Mycket tacksam om ni kunde ge några reparationsförslag.
    TACK!
    Det kan vara så att du inte fick dit plasten som alla knapp kontakterna sitter på som den ska, jag skulle börja i den ändan och kolla att den sitter som den ska...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Så nu har jag fixat min HK. Var tvungen att demontera allt och rengjorde och sedan sätta tillbaka och det funkar på engång. Nice nice...
      Last edited by feifam; 2012-05-03, 00:08.

Comment

grattis , hällde ut en grogg över min, cola+vodka , tog i sär den den och rengjorde all med tops och vatten.... lät den torka i 2 dar, samma rengörning efter det.... funkade inte efter det heller
        så nu gissar jag att den ligger runt 120 meter ute i buskarna efter ett kast från balkongen . Är inte någon miljöbov så batteriet har jag kvar

Comment

Mmm för miljön mår så väldigt bra av plast och diverse metaller från kretskortskomponenter som tar sisådär jättemånga tusen år att bryta ner...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X