vad är all denna Buzz kring att det läckt ut debug/test firmware 4.11 (eller nu 4.20)..förstår inte varför alla verkar så exalterade över detta...vissa verkar antyda att man kan lägga in hembryggda saker såsom multiman och hemsnickrade spel på en icke nedgraderbar ps3(3.56+) ...exakt vad innebär detta igenteligen????
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
debug/test firmware??
Collapse
X
-
Det funkar endast på 3.55 och gör att cirka 60-70% av spelen som bara funkar på 3.56+ att funka, cirka 20% av dessa kräver en del special treatment för att funka, och spelen funkar bara från USB disk vad jag fått höra av en kompis...
För att använda hacket måste du installera 3.55 OtherOS++ och trixa lite med mjukvaran på maskinen, därav det bara funkar på 3.55...
homebrew så som Multiman och sådant funkar även från interna disken, men just spelen måste köras från extern disk...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Var det jag svarade påOriginal inlägg av kallstrom_74 Visa Inläggja det var väl för bra att vara sant
men hur är det med CEX och DEX då? frågade i en annan tråd om det
du måste ha DEX firmwaren när du konverterar från CEX till DEX
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Progskeet, E3 Flasher eller NORWay (Teensy++ 2.0 med special kod) är dom alternativ du har eftersom du har uppdaterat förbi 3.55Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inläggha ha ha..ja när man tror man fattat nånting, det är då man verkeligen inte fattar visst!
ja då finns det bara hårdvaruhacket kvar..ala progskeet eller så? :/Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment