Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alternativ för E3 ESATA Station?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Alternativ för E3 ESATA Station?

Jag har tänkt skaffa E3 Flasher nu när det börjar hända saker i PS3 scenen igen, men jag skulle vilja slippa ha hårddisken exponerad. Jag har letat efter chassin för hårddisken och hittade dom här till ett bra pris

prisjakt. nu/produkt.php?p=957395
    prisjakt. nu/produkt.php?p=451186

Men frågan är alltså om dessa kommer gå att koppla till E3 Flashern? Och kommer man behöva en eSATA till SATA-kabel eller kommer det att fungera med en vanlig SATA-kabel?

Du måsta ha en eSATA eller SATA till eSATA converter, jag köpte PSXCare Edition E3 och sen satte en kartong över min hårddisk.

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
      Jag har tänkt skaffa E3 Flasher nu när det börjar hända saker i PS3 scenen igen, men jag skulle vilja slippa ha hårddisken exponerad. Jag har letat efter chassin för hårddisken och hittade dom här till ett bra pris

prisjakt. nu/produkt.php?p=957395
      prisjakt. nu/produkt.php?p=451186

Men frågan är alltså om dessa kommer gå att koppla till E3 Flashern? Och kommer man behöva en eSATA till SATA-kabel eller kommer det att fungera med en vanlig SATA-kabel?
      E-Sata till sata borde funka utmärkt det också... men eftersom du vill ha kabinett och inte lös disk blir det att leta kabinett med E-Sata ** inte kollat länkarna **
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tror det får bli en SilverStone RVS01 Raven. Det står att den ska ha en eSATA-port, så man får väl lita på det då

Men när jag ändå är igång så kan man ju passa på å fråga en annan sak. Om man ändå ska ha hårddisken utanför konsolen, kan man inte köra med en 3.5" hårddisk i ett eSATA kabinett? Det finns ju så mycket fler kabinett att välja mellan, också är ju 3.5" både billigare och finns i större kapacitet.

Comment

Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
          Tror det får bli en SilverStone RVS01 Raven. Det står att den ska ha en eSATA-port, så man får väl lita på det då

Men när jag ändå är igång så kan man ju passa på å fråga en annan sak. Om man ändå ska ha hårddisken utanför konsolen, kan man inte köra med en 3.5" hårddisk i ett eSATA kabinett? Det finns ju så mycket fler kabinett att välja mellan, också är ju 3.5" både billigare och finns i större kapacitet.

PS3:an har inte en aning om ifall du ansluter en 2.5" eller 3.5" disk...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            PS3:an har inte en aning om ifall du ansluter en 2.5" eller 3.5" disk...
            Okej, men då vet jag läget i alla fall. Tack för alla svar!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X