Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skulle updatera till Rogero cfw 4.25 brickade..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skulle updatera till Rogero cfw 4.25 brickade..

Så skulle updatera till 4.25 cfw men lyckades bricka skiten tydligen VÄLDIGT stor risk på CHEC-25 modeller just nu...
    Undrade om jag har sparat lv1/2 dump flash_stor och flash_eEID från precis före kan man fixa det med en E3? Eller ännu bättre om man kan komma till psxcare och dom fixar de mot summa?

Hare bra och upgradera för fan inte!

MVH Kim

Original inlägg av Kim Eriksson Visa Inlägg
    Så skulle updatera till 4.25 cfw men lyckades bricka skiten tydligen VÄLDIGT stor risk på CHEC-25 modeller just nu...
    Undrade om jag har sparat lv1/2 dump flash_stor och flash_eEID från precis före kan man fixa det med en E3? Eller ännu bättre om man kan komma till psxcare och dom fixar de mot summa?

Hare bra och upgradera för fan inte!

MVH Kim
    Med lite tur bör man kunna bygga ihop en ny image med den datan och få det att funka, men det är inget vi provat att göra ännu på PSXCare

Om du kan bygga en ny image av det du har kan du använda E3 Flasher för att skriva den till moderkortet ja
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hummm...

Den version som Rogero släppt är v4.21 och inte v4.25. Men många har brickat sin men många har också
      lyckats. Men tipset från de flesta är att vänta tills man har tagit reda på vad som är problemet...
      Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
      snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
      /Nalle Puh

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Med lite tur bör man kunna bygga ihop en ny image med den datan och få det att funka, men det är inget vi provat att göra ännu på PSXCare

Om du kan bygga en ny image av det du har kan du använda E3 Flasher för att skriva den till moderkortet ja
        Tack för svar men blev att jag beställde en E3 och försöker själv. Och när jag misslyckats kommer jag in! haha

Comment

Enligt forum så ska en firmware v.4.21 vara ute strax som inte ska bricka konsollerna. Rogero har
          betatestat ett tag nu

Perfekt nu när Assassins Creed är släppt
          Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
          snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
          /Nalle Puh

Comment

Längesen jag skrev nånting här nu men nu är det väl dags igen.
            Jag har kört in Rogero 4.21 v1.09 på min maskin och kan säga att än sålänge fungerar den klockrent.
            Det är en chech 2504B som det var mer eller mindre 100% brickchans på innan men v1.09 var inga problem att köra in.
            Körde Kmeaw 3.55 innan och uppgraderade via FSM utan problem.

Comment

Nja vad jag vet så var det stor brick chans för 2504A enheterna. Nu sägs det att problemen har åtgärdats i och med v1.09 men ska nog avvakta en liten stund till.
              TB CFW 3.55 för tillfället.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X