Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kmeaw 3.55 Vs Rogero 4.30

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du 3.55 laddar du hem CFW'n och installerar rakt av som en vanlig uppdatering, har du någonting över 3.55 måste du nedgradera först, och det går inte med alla modellerna av ps3'an, tjockisarna går på alla, men inte slim... och definitivt INTE super slim
    Jag har en PS3 slim, cirka tre år gammal. Hur kan jag kolla upp om jag har <3.55 på den? Du menar alltså att så länge jag har en PS3 som är nergraderingsbar till 3.55 så kan jag slänga in en CFW av valfri art efter att jag kört in 3.55 OFW dvs. Och om man har en för ny ps3 så måste man köpa dyra mackapärer?

edit: Menade hur man kollar upp om jag kan nergradera till 3.55, jag har nyaste OFW, 4.31 eller vilket nummer det nu är på den såklart.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

googla minvercheck så får du reda på lägsta firmware du kan nedgradera till

Comment

Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
        Följde dina steg inkl nedgradering till ofw 3.55 och det funkade fint. Blev dock himla fundersam.. står på engelska forum att man ska göra detta i recovery för minst risk för brick, detta alternativ är väl inte recovery? trots att steget "håll in knappen igen.... " är steget för att komma till recovery enligt engelska forum :P *förrvirrad* eftersom man får 2 frågor om hdmi och 1080p sen hamnar man i xbm för att till sist gå in i systemuppdateringar.

Har inte hunnit testa nya 1.04 så mycket än men fick en frysning i multiman efter deletat ett spel.. hoppas det var en engångs grej. Annars får jag prova 1.03 istället.
        Det är via Recovery, när du startar upp maskinen genom att hålla in power i 2 "rundor" tills det piper 2 gånger i snabb följd går du in i recovery menyn
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
          Jag har en PS3 slim, cirka tre år gammal. Hur kan jag kolla upp om jag har <3.55 på den? Du menar alltså att så länge jag har en PS3 som är nergraderingsbar till 3.55 så kan jag slänga in en CFW av valfri art efter att jag kört in 3.55 OFW dvs. Och om man har en för ny ps3 så måste man köpa dyra mackapärer?

edit: Menade hur man kollar upp om jag kan nergradera till 3.55, jag har nyaste OFW, 4.31 eller vilket nummer det nu är på den såklart.
          Om du har uppdaterat den så att den i detta nu är över 3.55 måste du köpa en e3 flasher även om den var på 3.55 eller lägre när du köpte den

Comment

Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
            Om du har uppdaterat den så att den i detta nu är över 3.55 måste du köpa en e3 flasher även om den var på 3.55 eller lägre när du köpte den
            Ok. Jäkla trist, det kommer inte komma någon lösning på det nu de hackat de där L0 nycklarna eller vad de heter? Var ju mycket skrytprat om att hela skiten var knäckt nu.
            Xbox [1.1] - Flashat
            Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
              Ok. Jäkla trist, det kommer inte komma någon lösning på det nu de hackat de där L0 nycklarna eller vad de heter? Var ju mycket skrytprat om att hela skiten var knäckt nu.
              Det finns bakom kulliserna en lösning, men det är ingen som vill ta på sig skiten från sony genom att släppa det just nu verkar det som...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Det finns bakom kulliserna en lösning, men det är ingen som vill ta på sig skiten från sony genom att släppa det just nu verkar det som...
                Låter sjukt spännande, innebär det att nyare modeller som kom med 3.56+ från fabrik går att jailbreaka?

Comment

Har ni någon koll om det finns eller om någon gör en kompatibel nes emulator till dom nya cfw? Mednafen funkar ju inte längre..

Comment

Retroarch som följer med multiman spelar nes.

Comment

Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
                      Retroarch som följer med multiman spelar nes.
                      Jasså? härligt. Ska jag kika närmare på.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X