Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gällande ny programvara för ps3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• gällande ny programvara för ps3

har inte använt min ps3 på jättelänge men var sugen på att köra lite nya spel och behöver uppdatera den
    idag har jag cfw kmeaw 3,55
    vad ska jag använda eller vad ska jag tanka ner för att kunna göra en uppdatering till senaste utan att förstöra maskinen

tacksam för svar

Original inlägg av mrmupp Visa Inlägg
    har inte använt min ps3 på jättelänge men var sugen på att köra lite nya spel och behöver uppdatera den
    vad ska jag använda eller vad ska jag tanka ner för att kunna göra en uppdatering till senaste utan att förstöra maskinen

tacksam för svar
    Steg 1. Återställ till 3.55 OFW
    Steg 2. Installera Rogero 4.30 CFW 2.03 eller senare
    Steg 3. Uppdatera multiman etc. till senaste versionerna
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hur gör man när man återställer programvaran då ??

Comment

hur gör man när man återställer programvaran då ??
        Starta konsollen i recovery menyn (Håll in power knappen tills den stängs av, släpp och upprepa, nu kommer den pipa först 1 gång, sen 2 gånger i snabb följd, släpp knappen)

Och kör en 3.55 OFW update =)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag körde in min Rogero 4.30 rakt över Kmeaws 355 a, gick strålande. Downgraden är ju alternativ två om inte detta funkar tycker jag nog.
          PSP-1000 EUR, GEN 5.50
          PSP-1000 JAP, GEN 5.50
          XBOX 360 slim 250Gb no mod (Live:Nepacha)
          Playstation 1, MultiMode 10.0
          Playstation 2 fet, FMCB
          Playstation 3 fet, Rogero CEX-4.30 v2.03

Comment

Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
            Jag körde in min Rogero 4.30 rakt över Kmeaws 355 a, gick strålande. Downgraden är ju alternativ två om inte detta funkar tycker jag nog.
            Det går att gå direkt från gammal CFW till nya CFW'n, men det är alltid bäst att backa tillbaka till original INNAN man uppdaterar till en ny CFW för att minimera risken för att någonting skiljer sig för mycket någonstans som orsakar att någonting fattas eller dyligt
            Google is your friend!

Comment

tacksam för svar
              Du behöver inte göra ett jävlaste någe då dom allra flesta spel funkar klockrent på 3.55 kmeaw. Visst, du behöver patcha spelen men du slipper "resigna" äldre titlar på PSN fronten och homebrew-grejer.Är endast ett fåtal titlar som inte funkar på 3.55,men visst är Rogero's nya CFW helt klart värd om man vet vad man pysslar med.
              Last edited by jonnyjaeger; 2012-12-23, 02:50.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Starta konsollen i recovery menyn (Håll in power knappen tills den stängs av, släpp och upprepa, nu kommer den pipa först 1 gång, sen 2 gånger i snabb följd, släpp knappen)

Och kör en 3.55 OFW update =)
                när du skriver kör en 3.55 ofw udate måste du ha orginal filen då ??

Comment

programvaran är fixad men nu en ytterligare fråga vad använder jag för ftp program för att få in spel på disken

Comment

när du skriver kör en 3.55 ofw udate måste du ha orginal filen då ??
                    OFW = Original FirmWare
                    CFW = Custom FirmWare

programvaran är fixad men nu en ytterligare fråga vad använder jag för ftp program för att få in spel på disken
                    Valfri FTP klient, jag brukade kör med Filezilla förut
                    Google is your friend!

Comment

du behöver ingen speceill i ps3 ?? förut körde jag med blackbox i ps3 men det värkar inte fungerar nu får inte upp något ip address

Comment

du behöver ingen speceill i ps3 ?? förut körde jag med blackbox i ps3 men det värkar inte fungerar nu får inte upp något ip address
                        Det låter som att nätverks inställningarna inte stämmer längre, eller att hårdvaran för nätverks kommunkationen pajat...
                        Google is your friend!

Comment

har fått ps3 att få upp ett ip nu så använder jag blackbox för att kontakta ps3 från datron kör cuteftp men värkar inte som om den vill conekta med ps3 finns det något annat ftå program som rekomenderas eller kan det vara något annat fel

Comment

Personligen körde jag med Filezilla

Det kan vara problem med Active/Passive mode... testa o skifta mellan dom
                            Google is your friend!

Comment

Jag har en av dem första rogero 4.30 versionerna, tänkte uppgradera till 2.05. Borde jag gå tillbaka till 3.55 eller går det att köra det direkt över.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X