Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Less på 3.55 Kmeaw hur blir det nu ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

nu har jag löst det nu uppdateras konsollen som den ska va ju tvungen att ändra namnet på filen knäpp jag e, nu håller jag tummarna. vad hette det där programmet som förde över spel till hddn som e inbyggd. vilket mm ska man använde nått mer som jag bör tänka på för att få igång alla dessa spel. är det lika svårt att få spel att funka nu förtiden ?

Comment

Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
      nu har jag löst det nu uppdateras konsollen som den ska va ju tvungen att ändra namnet på filen knäpp jag e, nu håller jag tummarna. vad hette det där programmet som förde över spel till hddn som e inbyggd. vilket mm ska man använde nått mer som jag bör tänka på för att få igång alla dessa spel. är det lika svårt att få spel att funka nu förtiden ?
      http://forum.psxcare.com/support/sho...416#post256416 <--- Multiman länkar hittar du här

På datorn lär du kör Filezilla och använda dig av FTP för att flytta spelen från datorn till ps3:ans hårddisk... allt detta finns här på forumet
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jo men jag förstår inte nu varför det inte funkar. filezilla verkar ganska svårt. brövade blackbox och det funka inte sen så prövade jag multiman och det hittade inte ens filezilla. jag hittar och kan bläddra i mina ps3 mappar me blackbox men det blir error när jag försöker föra över filer. finns det inte en sån lösning så att jag för över på en extern som har fat32 me nå program sen så för jag vidare när den e kopplad till ps3an. har kollat här på forumet, blir tyvärr inte klokare

Comment

Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
          jo men jag förstår inte nu varför det inte funkar. filezilla verkar ganska svårt. brövade blackbox och det funka inte sen så prövade jag multiman och det hittade inte ens filezilla. jag hittar och kan bläddra i mina ps3 mappar me blackbox men det blir error när jag försöker föra över filer. finns det inte en sån lösning så att jag för över på en extern som har fat32 me nå program sen så för jag vidare när den e kopplad till ps3an. har kollat här på forumet, blir tyvärr inte klokare
          Well, om spelet inte har filer större än 4GB är det bara flytta i windows, sen i multiman kopiera... annars får du köra ps3splitter över mappen du har spelet i innan så att den splittar dom stora filerna, multiman kan sedan bygga ihop dom igen (den gör det automatiskt)

Filezilla är inte alls svårt... laun12345 som username och inget password är default om jag minns rätt
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tjena snabb fråga bara jag försöker för första gången använda USB på PS3an med Rogero 4.40.

Och jag går in på Multiman MMos sen klickar jag på Root sen på /pvd_usb000 sen väljer jag Ni No Kuni spel mappen sen när jag kommer in där ser jag bara alla filer och fattar inte hur jag ska starta spelet ???

Men frågan lyder hur i fasiken startar jag ett spel Från USB där, jag fattar ingenting klickat överallt på spelet Ni No Kuni Wrath of the White Witch som jag lagt där,jag fattar inte hur jag ska starta spelet ?

Måste jag göra någon speciell Mapp med något speciellt namn på Usb hdd för att jag ska kunna hitta o spela den direkt via USB NTFS ?

/tack på förhand

( Spelet hänger sig hela tiden och folk på Forum säger man ska spela Via Extern istället för interna för den läser spelet för fort så det Freezea hela tiden o blir tokig o kan inte spela det )
            Därför måste jag fixa detta nu så jag kan starta det på Usb ntfs extern

Ps skickade frågan först i priv swizzy men sen så skrev jag om det här igen istället kanske bättre o svara här så alla får ta del av infon
            Last edited by jögge75; 2013-05-17, 09:16.

Comment

Original inlägg av jögge75 Visa Inlägg
              Tjena snabb fråga bara jag försöker för första gången använda USB på PS3an med Rogero 4.40.

Och jag går in på Multiman MMos sen klickar jag på Root sen på /pvd_usb000 sen väljer jag Ni No Kuni spel mappen sen när jag kommer in där ser jag bara alla filer och fattar inte hur jag ska starta spelet ???

Men frågan lyder hur i fasiken startar jag ett spel Från USB där, jag fattar ingenting klickat överallt på spelet Ni No Kuni Wrath of the White Witch som jag lagt där,jag fattar inte hur jag ska starta spelet ?

Måste jag göra någon speciell Mapp med något speciellt namn på Usb hdd för att jag ska kunna hitta o spela den direkt via USB NTFS ?

/tack på förhand

( Spelet hänger sig hela tiden och folk på Forum säger man ska spela Via Extern istället för interna för den läser spelet för fort så det Freezea hela tiden o blir tokig o kan inte spela det )
              Därför måste jag fixa detta nu så jag kan starta det på Usb ntfs extern

Ps skickade frågan först i priv swizzy men sen så skrev jag om det här igen istället kanske bättre o svara här så alla får ta del av infon
              Spelen ska ligga enligt något av följande:

USB:\Gamez\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

USB:\Games\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

Förr gick det iaf att köra med både Gamez och Games, numera kanske det bara funkar med Games? (ingen aning, men tvivlar starkt på att han raderat något så simpelt som att leta i båda)

http://gbatemp.net/threads/multiman-...-guide.291170/ <--- här kan du annars hitta massa info också om hur multiman funkar etc.
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Spelen ska ligga enligt något av följande:

USB:\Gamez\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

USB:\Games\speltitel\PS3_GAME\USRDIR\EBOOT.bin

Förr gick det iaf att köra med både Gamez och Games, numera kanske det bara funkar med Games? (ingen aning, men tvivlar starkt på att han raderat något så simpelt som att leta i båda)

http://gbatemp.net/threads/multiman-...-guide.291170/ <--- här kan du annars hitta massa info också om hur multiman funkar etc.

Hade glömt Göra Games Mapp på usb men har nu gjort det och Path ser ut precis som du visat nu, ska spelet dyka upp sedan när man refreshat vid games lr ska man starta via Eboot.bin i Ps3 root klicka på den där och den sa då operation not allowed ?

Samt läste nått om USB.CFG är det jag måste ha var laddar jag den isåfall jag har ingen sån och det stog ju att det skulle bara vara plug n play på rogero 4.40 men är det massa jag måste confa för det ska funka då lr ?

Comment

Hade glömt Göra Games Mapp på usb men har nu gjort det och Path ser ut precis som du visat nu, ska spelet dyka upp sedan när man refreshat vid games lr ska man starta via Eboot.bin i Ps3 root klicka på den där och den sa då operation not allowed ?

Samt läste nått om USB.CFG är det jag måste ha var laddar jag den isåfall jag har ingen sån och det stog ju att det skulle bara vara plug n play på rogero 4.40 men är det massa jag måste confa för det ska funka då lr ?
                  Spelen ska dyka upp direkt bara ps3:an kan läsa innehållet på hårddisken, det kan hjälpa att göra en refresh också...

usb.cfg behövs för NTFS, men du kan inte starta spel från NTFS partitioner (eller man kunde inte det tidigare iaf, har inte så jätte bra koll på allt det nya i multiman, kanske funkar nu?) etheir way, FAT32 är det som behövs om dom inte lagt in mer stöd nu...
                  Google is your friend!

Comment

http://psx-scene.com/forums/content/...ort-more-2759/

multiMAN 04.14.00 Released - Plug & Play Support For NTFS Drives & More

NTFS/PFS usage:

It is now possible to use any NTFS usb drive without configuring its Vendor/Device IDs in USB.CFG
                    When switching to NTFS/PFS mode use only one USB HDD connected (mM supports up to 2 partitions: FAT32+NTFS, NTFS+NTFS, FAT32+FAT32)
                    To access the contents of NTFS drives use mmOS and /pvd_usb000 /pvd_usb001 (games from NTFS drives won't show in other display modes)

Antar jag inte fattar vad som menas med detta då NTFS+NTFS ?

Går det göra en liten Partition på min NTFS usb på ca 20-50 gb som är fat32 utan att formatera den.

Dåligt drygt o deleta 1 tb saker för att spela ett spel på fat32 =(

Comment

http://psx-scene.com/forums/content/...ort-more-2759/

multiMAN 04.14.00 Released - Plug & Play Support For NTFS Drives & More

NTFS/PFS usage:

It is now possible to use any NTFS usb drive without configuring its Vendor/Device IDs in USB.CFG
                      When switching to NTFS/PFS mode use only one USB HDD connected (mM supports up to 2 partitions: FAT32+NTFS, NTFS+NTFS, FAT32+FAT32)
                      To access the contents of NTFS drives use mmOS and /pvd_usb000 /pvd_usb001 (games from NTFS drives won't show in other display modes)

Antar jag inte fattar vad som menas med detta då NTFS+NTFS ?

Går det göra en liten Partition på min NTFS usb på ca 20-50 gb som är fat32 utan att formatera den.

Dåligt drygt o deleta 1 tb saker för att spela ett spel på fat32 =(
                      Det går att ändra storleken därefter skapa en ny partition i windows 7 iaf

Det som menas med NTFS + NTFS är att du kör 2 partitioner, båda har NTFS... motsvarande för dom andra varianterna, att du har FAT32 på en och NTFS på en annan...
                      Google is your friend!

Comment

Hallå igen, jag försöker för första gången uppdatera spel jag har ca 10-20st spel som fungerar 100% inlagd på interna hårddisken och jag har lagt in spelen via ftp på 192.168.x.xx osv

fast nu bytte jag till internet kabeln det står succeeded på båda grejerna internet o det när jag hitta ip 85.xx blabla så internet ska funka på PS3an vad jag vet och jag har ej gjort något PSN account ska väl inte behövas ???

Jag går in på min multiman som du länkade här i tråden trycker update på alla spelen och det står något meddelande att det inte funkar vad gör jag för fel fet less om jag har internet connection eller inbillar jag mig ??

PS största anledningen av att jag behöver uppdatera är pga två spel som hänger sig hela tiden om man sitter fast på update 1.00 bla Twisted metal hursomehelst så vill jag kunna update i vilket fall!

Comment

Svårt att säga, men du ska bara starta spelet för att få spel updates... när du startar spelet ska den fråga om du vill uppdatera till version 1.xx eller motsvarande...
                          Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X