Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur vet jag om min ps3 a går att spela backupp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hur vet jag om min ps3 a går att spela backupp

hej är ganska ny på ps3 och tittat runt här.
    men kan inte hitta hur jag kan kolla om min ps3 a går att flasha så jag kan köra backupper från hdd te.x.
    finns det sidor så lägg gärna ut länk.
    eller om någon vänlig själ vill berätta.
    och den är tyvärr ganska ny så tvivlar på att det går.
    mvh sven

Steg 1. Kolla vilken modell du har (CECH-xxx4 eller CECHx-04) där x = okänt (i första exemplet är det siffror, andra exemplet är det en bokstav)

Om du har en CECH-3004 eller CECH-4004 är det ingen mening med att fortsätta kolla vidare (dessa går inte alls)

Steg 2. Kolla vilken system version du har, om du har 3.55 eller lägre kan du installera valfri CFW (Custom Firmware) utan några hårdvaru ingrepp på maskinen annars får du fortsätta:

Steg 3. Du måste nedgradera, kolla vad det sitter för typ av minnes krets i din maskin (Slim har ALLTID NOR men dom tjocka kan ha NAND eller NOR) skaffa därefter en uppfattning om hur du nedgraderar just din maskin, känner du att du klarar av det kan du försöka dig på det själv, i annat fall får du svänga förbi butiken eller skicka in din ps3 till oss...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Naturligtvis
      Cech-4004A
      :'(

Comment

Original inlägg av drsvenne Visa Inlägg
        Naturligtvis
        Cech-4004A
        :'(
        Vill ni byta in den mot en som funkar med backupper ??
        Hahaha...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X