Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rogero 4.46, finns de eller är det någon bluff?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

swizzy är det du som är involverad i flashen med rogero??
    Hur funkar den? Gör man den på pc´n eller i ps3?

Comment

Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
      swizzy är det du som är involverad i flashen med rogero??
      Hur funkar den? Gör man den på pc´n eller i ps3?
      Jao, det är jag som gjort PS3 Dump Checker som sedan Rogero gjorde ett paket med (PS3 Flash Tool)

Du dumpar din NAND/NOR med hårdvaran för detta (E3 NOR Flasher, Progskeet, NORWay, NANDWay eller motsvarande...) därefter verifierar du dumpen med mitt program (den gör inte en 100%:ig check, men är en bra start... finns inget program som garanterar till 100% att allt är OK...) När du verifierat att dumpen är OK kan du gå vidare och patcha din dump sedan skriva tillbaka...

Det finns guider för hur du gör detta, det är inte speciellt lätt även om du har program som gör delar av det hela lätt, om något i dumpen inte stämmer och inget program hittat det kan du kanske inte fixa maskinen beroende på vart felet ligger...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok cool. ja det var väl lite för avancerat för mig : ) har svårt att fatta det här med patchar mm. men jag ska googla på lite...

Comment

Jag har CFW 3,55 Keown (eller nåt liknande) och har tagit ned Rogero 4.46-
          Då kan jag uppdatera till den?
          Uppdatera Multiman och sen köra de spel jag haft tidigare och kört?
          Eller behöver jag ladda hem rätt Eboot fil och massa sånt till varje spel? eller sköter den nya Multiman det?

Om spelet vill göra en uppdatering skall man då göra det?

Comment

Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
            Jag har CFW 3,55 Keown (eller nåt liknande) och har tagit ned Rogero 4.46-
            Då kan jag uppdatera till den?
            Uppdatera Multiman och sen köra de spel jag haft tidigare och kört?
            Eller behöver jag ladda hem rätt Eboot fil och massa sånt till varje spel? eller sköter den nya Multiman det?

Om spelet vill göra en uppdatering skall man då göra det?
            Du bör återställa till 3.55 OFW först, du hittar den här: http://xeupd.com/.downloads/3.55-ofw.rar när du väl gjort det kan du installera CFW'n som en vanlig update och uppdatera multiman...

Spel du har patchat kanske inte kommer funka as-is, du kanske måste återställa dom... men spel som inte är modifierade på något vis ska funka precis som vanligt...

Du ska ALDRIG uppdatera från spel, om det står t.ex. "1.1" eller dyligt som versions nummer kan det t.ex. vara en spel uppdatering, dessa kan vara av värde att installera, men var noga med att läsa vad det står på skärmen, du får INTE uppdatera system mjukvaran eftersom det gör att den skriver över din CFW... (och i värsta fall kan det även orsaka en brick, dvs. en maskin som inte längre startar)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, supertack swizzy!

Comment

Får blackscreen när jag försöker starta upp call of duty ghost mfl... Vad gör jag för fel?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X