Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Newbie ska installera 3k3y och dumpa BD drive keys

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Newbie ska installera 3k3y och dumpa BD drive keys

Har precis köpt på mig en gammal (FET)PS3 i följande läge

CECHL04

System programvara 4.00

Läste på 3k3y.com att CECHL kan ha PATA och då är det tydligen kört. Kan man se på "04" om det är SATA eller PATA?, eller måste man öppna den. Om man måste öppna den, hur ser man då i så fall vilket gränssnitt det är?

Har läst instruktionerna kring installationen: Manual på 3k3y

Men fattar inte hur jag ska få tag på drive keys. Såg någon video på youtube, men som jag tolkade det så använde sig personen på videon av Custon Firmware och min enhet är så standard som den kan vara.

Om du har 3k3y för "phat" så är det PATA du vill hitta i den, inte SATA

För att få tag på drive keys och slippa ha ett originalspel i dvdläsaren så måste den nergraderas till 3.55 så att man kan installera custom firmware. Och lägger man ner det jobbet kan man ju oftast klara sig bra på funktionerna som finns CFW och strunta i att montera 3k3y...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av tensposter Visa Inlägg
      Kan man se på "04" om det är SATA eller PATA?
      Nej "04" är regionen (i ditt fall europa)

CECHL är modellen, för phats är det CECHx där x = en bokstav

För slims är det CECH-xx04 där x är siffror som talar om vilken modell det är (04 i detta exemplet är samma som på phat, regionen...)

I ditt fall måste du köra på en 3k3y med SATA... det är även vad som körs med till Slim, dock vet jag inte om det funkar med slim 3k3y...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        I ditt fall måste du köra på en 3k3y med SATA... det är även vad som körs med till Slim, dock vet jag inte om det funkar med slim 3k3y...
        Kikade lite på 3k3y.com och kan inte riktigt få kläm på det.

Comment

Kikade lite på 3k3y.com och kan inte riktigt få kläm på det.
          Enligt PS3Devwiki ska CECHLxx ha VER-001 moderkort, som alla är SATA...

3k3y's egna information är lite skev då dom släppt flertalet chip, inte bara 2st (PATA och SATA) som deras hemsida tyder på...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Enligt PS3Devwiki ska CECHLxx ha VER-001 moderkort, som alla är SATA...

3k3y's egna information är lite skev då dom släppt flertalet chip, inte bara 2st (PATA och SATA) som deras hemsida tyder på...
            Saxade lite från 3k3y.com. Kan det vara så här enkelt:

3k3y SATA is for the following models:

"Fat" models:
            CECHL (open to make sure its sata model, might be PATA)
            CECHM
            CECHP
            CECHQ

"Slim" models:

CECH 20xxx
            CECH 21xxx
            CECH 25xxx
            CECH 30xxx
            "Super Slim" models:

CECH 40xxx
            3k3y PATA ("Fat") is for the following models:

CECHA (PATA)
            CECHB (PATA)
            CECHC (PATA)
            CECHE (PATA)
            CECHG (PATA)
            CECHH (PATA)
            CECHJ (PATA)
            CECHK (PATA)

CECHL is a mixed batch, half PATA, half SATA, OPEN YOUR CONSOLE IF YOU HAVE THIS MODEL TO CHECK BEFORE ORDERING!
            Alltså måste jag öppna den. Men om det är SATA, vilken modell ska jag köpa från psxcare, 3k3y ODE slim - Kör PS3 spel från USB-hårddisk på SLIM modellerna eller 3k3y superslim - Kör PS3 spel från USB-hårddisk?

Comment

Jag vet inte om "3k3y ODE Slim" funkar med just Fat som har SATA... som sagt, deras information är kass... hos våran leverantör står det att den enbart funkar med slim modellerna (ej super slim, CECH-400x) medans "3k3y Superslim" enbart passar till Super slim (CECH-400x)

I vilket fall som har dom inga installations anvisningar för Fat med SATA...
              Google is your friend!

Comment

Vi får kolla det med teknikern som har mest erfarenhet av 3k3y chippen när vi jobbar igen på fredag. 3k3y för slim har vi bara haft i butiken någon vecka, men troligen får man med de adapters som behövs för att det skall fungera både på ps3 slim och på ps3 phat med sata ansluten blurayläsare. Och det bör vara helt lödfritt på samma sätt som det är för PATA konsollerna och de lägre versionerna av slim.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Lyfte på locket idag och kikade in och då såg det ut så här:

Antar att det är SATA-anslutet, eftersom det inte alls ser ut som på de installationsfilmer jag sett på youtube.

Om det finns någon modell av 3k3y som funkar, vilken är det isf?

Comment

Kan du ta bort länken till bilden? om du inte gör det går det inte att se den
                    Google is your friend!

Comment

Hur ska jag göra för att ta bort länken? När jag infogar en bild så läggs denna koden in. (Det fungerade inte att ladda upp en bild via forumet, jag var tvungen att lägga upp den på egen sida först)

Kod:
                       ATTACH=CONFIG 1267 /ATTACH
                      Attached Files

Comment

Hur ska jag göra för att ta bort länken? När jag infogar en bild så läggs denna koden in. (Det fungerade inte att ladda upp en bild via forumet, jag var tvungen att lägga upp den på egen sida först)

Kod:
                         ATTACH=CONFIG 1267 /ATTACH
                        precis så

anyways, det är en SATA maskin ja...
                        Google is your friend!

Comment

precis så

anyways, det är en SATA maskin ja...
                          Ska det funka med en sån här då?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1746&xSec=140

Är dock lite konfunderad över hur SATA-kabeln är ansluten till BD-spelaren. Som du kan se på bilden sitter det en vit klisterlapp över kontakten. Är det bara att rycka loss den?

Comment

Ska det funka med en sån här då?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1746&xSec=140

Är dock lite konfunderad över hur SATA-kabeln är ansluten till BD-spelaren. Som du kan se på bilden sitter det en vit klisterlapp över kontakten. Är det bara att rycka loss den?
                            Som jag skrev tidigare vet jag inte om den funkar med phat modellen, deras information är ur kass, på deras hemsida står det att det finns 2 modeller (1 sata och 1 pata) men det finns egentligen minst 3 olika modeller, en för super slim, en för pata och en för övriga slim... det finns inte heller någon installations manual för sata modellen av tjockisarna...

Den vita klisterlappen är det bara att ta loss, under den sitter SATA kabeln ansluten som vanliga flatkablar gör, var försiktig bara så att du inte skadar något
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Vi får kolla det med teknikern som har mest erfarenhet av 3k3y chippen när vi jobbar igen på fredag. 3k3y för slim har vi bara haft i butiken någon vecka, men troligen får man med de adapters som behövs för att det skall fungera både på ps3 slim och på ps3 phat med sata ansluten blurayläsare. Och det bör vara helt lödfritt på samma sätt som det är för PATA konsollerna och de lägre versionerna av slim.
                              Har du haft möjlighet att kolla med er tekniker om det ska fungera med 3k3y slim på en Phat SATA?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X