Eftersom att man inte kan uppdatera till den senaste än så hade jag tänkt slänga in en äldre typ 4.50 eller dyligt. Men hittar inte på vart man laddar hem dom. Någon som vet vart man finner dom och gärna en liten snabb guide på hur man lägger in dom (länge sedan jag gjorde det)
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hjälp att hitta äldre firmware
Collapse
X
-
-
Antar att du syftar på att du vill ha senaste OFW med stöd för 3k3y/Cobra ODE?
Isåfall: http://gxarena.com/Firmwares/PS3/4.53.PUP
Du använder den med ett USB Minne formaterat i FAT32, på det skapar du en mapp som heter "PS3", och i den sedan en till mapp med namnet "UPDATE", väl där lägger du in filen jag länkade till med namnet "PS3UPDAT.PUP"
När du väl har allt detta färdigt går du vidare till din PS3, koppla in minnet i valfri USB port som INTE är kopplad till chippet (dvs. ett som sitter direkt på maskinen) och gå till Update funktionen i XMB (näst längst till vänster, längst upp i den menyn) och väljer sedan att uppdatera från USB, se till att du inte har internet inkopplat när du gör detta för att säkerställa att den verkligen tar uppdateringen från ditt usbminne... (undvik gärna att ha skivor i också)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag

Comment