Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ps 3 Brake

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ps 3 Brake

Hej

Nu var det ett tag sen man körde ps3an jag har jailbrake usb stick 1,1 med version 3,41 men när jag skulle spela nyare spelen så går det inte att spela dem. Är någon som har något tips på hur man kan uppdatera ?
    m v h

Original inlägg av YZ 250 Visa Inlägg
    Hej

Nu var det ett tag sen man körde ps3an jag har jailbrake usb stick 1,1 med version 3,41 men när jag skulle spela nyare spelen så går det inte att spela dem. Är någon som har något tips på hur man kan uppdatera ?
    m v h
    Ja, installera en 4.55 CFW (t.ex. Rogero's CFW) och skit i den gamla dongeln du har där helt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack

Tack för ett snabbt svar men då undrar jag det spelen jag har på hd kommer då att raderas ? samt hur gör jag för att installera det . Tack på förhand

Comment

Tack för ett snabbt svar men då undrar jag det spelen jag har på hd kommer då att raderas ? samt hur gör jag för att installera det . Tack på förhand
        Nej, ingenting raderas...

Du installerar den som en vanlig uppdatering (koppla bort nätverk och se till att du inte har en spel skiva i maskinen) och lägg uppdateringen på ett FAT32 usb minne enligt följande:

x:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP

Leta sedan upp uppdaterings funktionen i menyerna och välj att uppdatera från usb...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag laddar hem

Downloading: PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP

är det rätt ? och lägger den i mappen som du angav. Tack för din hjälp

Comment

MAPP\MAPP\ MAPP ELLER FILEN ?

Comment

MAPP\MAPP\ MAPP ELLER FILEN ?
              x:\ är enheten i windows
              \PS3\ och \UPDATE\ är mappar
              PS3UPDAT.PUP är filen som innehåller uppdateringen...

Du hittar rogero's 4.55 CFW här: http://www.tortuga-cove.com/forums/v...p?f=127&t=6053
              Google is your friend!

Comment

STORT Tack för din hjälp.... ska köra igång nu

Comment

En undring till ...

när man ska starta upp spelen i hd ska man on knappen samt ejekt knappen som tidigare ?

Comment

En undring till ...

när man ska starta upp spelen i hd ska man on knappen samt ejekt knappen som tidigare ?
                    Nej. Starta boxen precis som vanligt. Din USB jailbreak grej kan du slänga i elskrotshögen nästa gång du är på återvinningsstationen.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag håller på med denna uppdatering....
                      har gjort en mapp PS3 i den mappen UPDATE filen som jag laddade ner heter

PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP ska den i en mapp som heter PS3UPDAT.PUP ? eller ska uppdateringsfilen i updatemappen ? har testat båda delar men får ( inga tillämliga uppdateringsdata har hittats )

Vad gör jag för fel ?

Comment

Jag håller på med denna uppdatering....
                        har gjort en mapp PS3 i den mappen UPDATE filen som jag laddade ner heter

PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP ska den i en mapp som heter PS3UPDAT.PUP ? eller ska uppdateringsfilen i updatemappen ? har testat båda delar men får ( inga tillämliga uppdateringsdata har hittats )

Vad gör jag för fel ?
                        Döp om PS3UPDAT_Rogero_CEX_4.55_v1.00b.PUP till enbart PS3UPDAT.PUP.
                        Lägg sedan den i mappen UPDATE
                        Kör uppdateringen
                        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Okej

Ska testa i kväll stort tack för info ....

Comment

Okej nu har jag instalerat det men när jag ska gå in på spelen i Open manager 2010 så får jag ett felmedd. kod 80010009 samt mapp */app_home/ps3_game så kommer kod 80028F14 har ni någon aning ?

/ Peter

Comment

Okej nu har jag instalerat det men när jag ska gå in på spelen i Open manager 2010 så får jag ett felmedd. kod 80010009 samt mapp */app_home/ps3_game så kommer kod 80028F14 har ni någon aning ?

/ Peter
                              Du måste uppdatera till Multiman, Open Manager har inte uppdaterats på år och dar...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X