Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byte av hårddisk när man har CFW. Väldigt osäker på hur.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byte av hårddisk när man har CFW. Väldigt osäker på hur.

Hej på er snälla och hjälpsamma människor! :-)

Jag har en PS3 Slim 120gb, med CFW 3.72 (står det under Inställningar i XMB) men antar att det är 3.55 eftersom jag kan köra backuper av spel?! Rogero står det vid uppstart, men inget om version utan bara "Playstation 3". Har ett svagt minne av att killen som sålde denna PS3:a till mig hade nedgraderat den, men jag är ej säker..!?

Jag vill väldigt gärna byta hårddisken till en större. 500gb. Har läst och kollat på videos och guider en hel del. Men jag har ännu inte riktigt fått grepp om hur det hela funkar. Kan någon vänlig människa förklara enkelt hur jag går till väga, eller kan länka till någon barnsligt enkel guide jag kan följa? Går det ens att byta disk i min PS3:a?

Stort tack så länge!

Eftersom du inte är säker på om den är nedgraderad eller ej etc. skulle jag börja med att installera qa_toggle och se till att qa flaggan är aktiverad, därefter göra en "rehash" dvs. uppdatera med 3.55 OFW från recovery menyn.

När du väl gjort det byter du hårddisk och installerar antingen 3.55 ofw igen på den nya hårddisken eller så installerar du en ny cfw... kör med rogero's 4.55
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för svaret. Får se om jag vågar ge mig på den där manövern. Rädd att jag gör ett litet fel och så sumpar jag alltihop så jag inte kan spela ett enda spel sen.

Comment

Original inlägg av PSPiraten Visa Inlägg
        Tack för svaret. Får se om jag vågar ge mig på den där manövern. Rädd att jag gör ett litet fel och så sumpar jag alltihop så jag inte kan spela ett enda spel sen.
        Du kan jue alltid lämna in den på PSXCare så fixar vi det åt dig, eller om du har en kompis eller ngt som gjort detta tidigare (antar att du inte har det eftersom du frågade här om tips)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X