Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör jag för att bränna ett ps2 spel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör jag för att bränna ett ps2 spel?

Hej!
    Jag har förökt att bränna ett ps2 spel men kan inte få det att funka är det någon som själv har bränt ett spel och har lyckats som kan berräta exakt hur man skall göra??

Tacksam för svar! Jag har msn om det är ngn som har lust att hjälpa mej där igenom!

Gå in på Nero StartSmart (Om du har). Sen klickar du på DVD som finns i högra hörnet där uppe. Sen går du in på "Copy and Backup". Klicka sedan på "Burn Image to Disc". Sen kommer en ruta upp där du ska hitta filen du vill bränna. Klicka sedan på den och bränn skivan med 8x speed. När det är klart så tar du ut skivan och testar. Fungerar Säkert! Lycka Till!

Comment

Original inlägg av XeoN_
      Gå in på Nero StartSmart (Om du har). Sen klickar du på DVD som finns i högra hörnet där uppe. Sen går du in på "Copy and Backup". Klicka sedan på "Burn Image to Disc". Sen kommer en ruta upp där du ska hitta filen du vill bränna. Klicka sedan på den och bränn skivan med 8x speed. När det är klart så tar du ut skivan och testar. Fungerar Säkert! Lycka Till!
      Okej tack ! Jag skall testa det!
      Fast jag har hört att nero inte är bra..

Comment

Nero fungerar utmärkt för mig iallafall. Har du fler frågor så e jag här 15min till.

Comment

Original inlägg av XeoN_
          Nero fungerar utmärkt för mig iallafall. Har du fler frågor så e jag här 15min till.
          Okej vad bra

Det är bara att packa upp en av rar filerna som man tankat ner och få en .iso fil att bränna va?
          Jag skall väl inte mounta filen med tex.deamon tools eller gör ngt annat...

Comment

Nej! Det funkar inte om du mountar med Daemon Tools. Bara packa upp den och bränn den med Nero.

Comment

Original inlägg av XeoN_
              Nej! Det funkar inte om du mountar med Daemon Tools. Bara packa upp den och bränn den med Nero.
              okej!

Comment

Funkade det?

Comment

Nej det funkade inte!

Jag skall berätta exakt hur jag gjorde så kan du kolla så att jag inte har gjort ngt fel!

Först laddade jag ner ett spel (fifa o6)

Då fick jag en mapp med 55 numrerade filer..plus en fil som heter .nfo och en .sfv

Jag tog då en av de numrerade filerna med ändelsen .001 och öppnade den med winrar. och Extraktade filen och fick fram en .iso fil som jag sedan brände så som du beskrev.. Jag har även laddat ner en guide ifrån piráte bay där det står hur man bränner och bränt med 3 olika pogram enligt guidens anvisningar...

Jag vet att skivorna funkar på mitt ps2.för en kompis med dvd brännare brände några spel med exakt likadana skivor...

Comment

Vilken speed använde du när du brände? Vilka skivor använder du?

Comment

Original inlägg av XeoN_
                      Vilken speed använde du när du brände? Vilka skivor använder du?

8x men jag har testat olika innnan när jag har bränt okså!

Jag använder mej av Fujifilm DVD+R

Comment

Om man sätter in spelet i datan hur skall det se ut då? för mej så kommer dom filerna som man får om jag packar upp iso filen!

Comment

Testa med Verbatim DVD-R 1-8x eller Philips DVD-R 1-16x. Jag kör med DVD-R skivor på min och det funkar utmärkt

Comment

Original inlägg av XeoN_
                            Testa med Verbatim DVD-R 1-8x eller Philips DVD-R 1-16x. Jag kör med DVD-R skivor på min och det funkar utmärkt
                            Men den bränner ju ändå skivan...:S aja ja kan ju testa med minus !
                            Last edited by Cool_boy; 2006-03-03, 21:13.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X