Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med bränning!! !!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med bränning!! !!

Jag försöker bränna en .iso fil till Playstation 2 med DMS 4 Pro Chip med ToxicOS. Brännaren jag använder är en extern: LACIE D2 DVD±R/RW LIGHTSCRIBE DL 16X USB2/FW. Jag bränner med programmet "Roxio drag & drop" och när jag "droppar" iso filen så bränner den så går jag upp med DvD n till ps2 och stoppar in den då säger den "Unable to read disc".

Skivor jag testat är: DVD -R Verbatim och DVD -R Traxdata.

Nu när jag testade att bränna med DVD Decrypter får jag ett felmeddelande:

I/O Error!

Device: [0:0:0]_NEC DVD_RW ND-3500AG 2.07 (I (USB)

ScsiStatus: 0x02
    Interpretation: Check Condition

CDB: 53 00 00 00 00 00 1A 7D 40 00
    Interpretation: Reserve Track - Sectors: 1 736 000

Sense Area: 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 30 05 00 00 00 00
    Interpretation: Cannot Write Medium - Incompatible Format

Comment

För gammal firmware / för nytt media kanske...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vart kan jag få tag på firmware till Sony burner? (jag vet inte om den heter Sony burner, men det är någonting med Sony )

Comment

var det inte en LaCie alldeles nyss?

EDIT: skitsamma, gå in på respektive tillverkares hemsida och välj nåt i stil med downloads/support/products/whatever och tanka hem en ny firmware därifrån. se bara till att det är rätt modellnr, "LACIE D2 DVD±R/RW LIGHTSCRIBE DL 16X USB2/FW" hittar du garanterat inte där... anvisningar om hur flashningen går till står också på hemsidan.
          Last edited by prodge64; 2007-04-01, 08:29.

Comment

ok, tack så mycke!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X