Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är felet ? Inget funkar!

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är felet ? Inget funkar!

Jag kan nästan aldrig bränna några skivor.
    jag använder mig av programmet CDRWIN som brukar funka, men på senare tid så har det inte funkat.
    1. jag har lånat hem nya spel som jag vet har skydd (vagrant story, legacy of kain, fear effect etc..) jag har lagt dom som .BIN .CUE på hårddisken, jag har hittat cracks och patchat .bin filerna. men vet inte hur jag gör i CDRWIN för att sedan bränna dom på skivor. det blir ALLTID Audio CD, som antingen inte läses av mitt PSX, eller startar CD player.

2. jag har brännt spel (res evil3, dino criss, bushido blade2) som inte varit original skivor, de har varit crackade av typ paradox, och de funkar inte heller när jag gör en cdcopy, de startar inte upp.
    jag har oxå bränt TEKKEN3, som inte har något skyd, men som stannar upp efter den svarta rutan kommer upp.

kan nån förklara hur jag bränner .bin filer till fungerade skivor, och hur jag i h-vete ska bränna andra spel ?? det börjar kosta skortan med alla icke-fungerande skivor..
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Testa att använda en r/w skiva istället så behöver det inte kosta en massa pengar när du lär dig att bränna.....
    (r/w =återinspelningsbar skiva)

------------------

Comment

jag gör det, med r/w skivor.
      fast det funkar ändå inte, det är inte problemet.
      det funkar alltså inte.,
      kan det spela nån roll hur bra skivor man använder ??
      Xbox [1.1] - Flashat
      Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Comment

Originally posted by ACE:
        Testa att använda en r/w skiva istället så behöver det inte kosta en massa pengar när du lär dig att bränna.....
        (r/w =återinspelningsbar skiva)

nu e det så att psx-lasern inte kan läsa rw-skivor.

Comment

Du måste använda aplyppf.exe för att patcha spelet kör det i ett dos fönster.eller om du inte är så van med dos, ppf-o-matic
          sen kan det hända att din brner inte går så bra ihop med cdrwin testa fireburner.
          funkar garanterat.

Comment

Kanske kör du cdrwin med ett ogiltigt serienr/crack. Då kan du hålla på i all evighet med vilka inställningar du vill, resultatet blir ändå bara nya fresbees...
            Avinstallera CDRWIN ,ladda hem en ny demo-version & prova utan att registrera (max 1x hastighet som shareware), så ska´re nog gå bedre.

Comment

Originally posted by JoelLindgren:
              Jag kan nästan aldrig bränna några skivor.
              jag använder mig av programmet CDRWIN som brukar funka, men på senare tid så har det inte funkat.
              1. jag har lånat hem nya spel som jag vet har skydd (vagrant story, legacy of kain, fear effect etc..) jag har lagt dom som .BIN .CUE på hårddisken, jag har hittat cracks och patchat .bin filerna. men vet inte hur jag gör i CDRWIN för att sedan bränna dom på skivor. det blir ALLTID Audio CD, som antingen inte läses av mitt PSX, eller startar CD player.

2. jag har brännt spel (res evil3, dino criss, bushido blade2) som inte varit original skivor, de har varit crackade av typ paradox, och de funkar inte heller när jag gör en cdcopy, de startar inte upp.
              jag har oxå bränt TEKKEN3, som inte har något skyd, men som stannar upp efter den svarta rutan kommer upp.

kan nån förklara hur jag bränner .bin filer till fungerade skivor, och hur jag i h-vete ska bränna andra spel ?? det börjar kosta skortan med alla icke-fungerande skivor..
              Du laddar bara in din .cue fil i CDRwin, i den står info om bin filen .
              Felet som du har gjort är att du har laddar in .bin filer också, då blir det bara en audio fil.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X