Original inlägg av Henrik H
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multi-X SUPER Stealth chip för PS ONE
Collapse
X
-
Vi kan leverera psonechippen i valfri "smak", anvisningar finns i forumet annars kan vi printa ut dom, det är bara två sidor...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Hej!
Jag har försökt löda in chippet i min PSOne, men jag lyckas inte spela brända spel. Det fungerar fortfarande utmärkt att spela vanliga svenska köpta spel, så jag antar att det är nåt med chippet som är fel. När jag försöker spela ett bränt spel så blir skärmen konstig när playstation loggan ska visas. Har ni nån aning om vad detta kan orsakas av? Om det är nån specifik lödpunkt som behöver fixas, eller om jag bara råkat paja chippet när jag skulle löda på sladdarna? Jag bifogar bilder. Snälla hjälp!
blublublublbu
- Citat
- Flag
Comment
-
Kanske är NTSC-spel du bränt och din tv blir förvirrad av det?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Som du ser på bilden på hur det ser ut när man försöka starta spelet så blir loggan jättekonstig, sen blir det svart och inget händer. Jag har en skapligt ny HD TV som klarar det mesta, så jag tror inte det är där problemet ligger. Du har inte sett detta hända nån gång förut när nån eller ni har chippat en PSOne?blublublublbu
- Citat
- Flag
Comment
-
Din psone kommer kunna starta spelet. Resten beror på din tv.Original inlägg av ArcCain Visa InläggJag köper ett PSOne spel från USA och min PSOne har det här chipet kommer jag då kunna spela det?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Sorry, tittade inte på bilden innan jag svarade förut. Jag gissar att spelet inte är korrekt utbränt. Alternativt att kabeln från chippet som patchar bios på psone är för lång/dålig. Minns inte vilken kabel det är nu bra, för många år sedan sist... EDIT: Kolla de två kablarna som går "högst upp" på din bild, dom verkar gå till varsitt ben på bios. Men i första hand tror jag fortfarande på felbränning.Original inlägg av StarZander Visa InläggSom du ser på bilden på hur det ser ut när man försöka starta spelet så blir loggan jättekonstig, sen blir det svart och inget händer. Jag har en skapligt ny HD TV som klarar det mesta, så jag tror inte det är där problemet ligger. Du har inte sett detta hända nån gång förut när nån eller ni har chippat en PSOne?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är troligen INTE problem med din TV då nyare TV apparater även stödjer NTSC signaler... kolla upp det annarsOriginal inlägg av ArcCain Visa InläggKan det vara problem om tven är för ny eller för gammal? Vad kan ge problem?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Borde inte vara problem. Men tiotusentals besökare på forumet har envisats med att få problem med allt möjligt som det inte borde vara några problem med...Original inlägg av ArcCain Visa InläggSå om min tv stödjer min nuvarande psone så finns inga problem?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment