Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS-X-CHANGE 2.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PS-X-CHANGE 2.0

Skriv gärna frågor och kommentarer om PS-X-CHANGE 2.0 här

varför funkar den inte för ps2?

Comment

Det finns liknande skivor för PS2 (Swap Magic) men eftersom mekaniken för att öppna luckan är mycket mer invecklad på en PS2 så lämpar den sig inte för den typen av swaptrick.

Det finns en produkt på marknaden med Swap Magic CD och ett plastverktyg för att tvinga ut luckan, men man måste stympa sin PS2 genom att ta bort framsidan på luckan (fult!) och man riskerar att mekaniken "kuggar ur läge" så att man måste plocka isär PS2:an och pussla ihop mekaniken igen. Vi har valt att inte sälja den produkten.

På Playstation/PS ONE räcker det med en enkel fjäder/liknande som spärrar mikroströmbrytaren som normalt känner av när man öppnar luckan.

Då kan man starta på PS-X-CHANGE skivan, och sedan byta till sitt kopierade/importerade spel utan att apparaten märker bytet. Och eftersom ps-x-change skivan redan passerat och blivit "godkänd" så laddas spelet in utan problem.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag undrar om den här swapgrejen funkar med DVD9-spel. Gör den det?
        Balle i Röven

Comment

Det finns inga DVD9 spel till Playstation. PS-X-CHANGE är en playstationprodukt.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

booot cd

hur navänder man bootskivan???????

Comment

Öppna luckan på din psx eller psx one.
              Stoppa ngt i hålet där locket ska gå igen.

Lägg in bootskivan och starta den senare byter du till det ps1 spel du vill spela och trycker på startknappen på handkontrollen.

Notera att ps1 luckan MÅSTE vara öppen hela tiden om boot skivan ska funka.

Och som sagt den funkar inte till ps2...

Comment

boot

vad menar du med stoppa ngt i hålet???måste man kan man ladda ner boot skiva från nätet och bränna ner det och spela

Comment

hur länge ska man låta boot skivan vara i

Comment

Tills bootskivan säger åt dig att byta...

Comment

båste man täppa igen hålet

Comment

Original inlägg av cacci

ja för att maskinen ska tro att du spelar ett org spel...
                        Annars så går det inte att köra kopior

Comment

Original inlägg av cacci
                          Man får med en fjäder (för psx scph-1002 till 9002) samt en liten självhäftande pryl som passar ps one scph-102.

Comment

starta en kopia av ps-x-change 2.0,multi-x bootskiva breaker pro eller annan boot cd

Det spelar ingen roll om det är en playstation, psone eller playstation2.

Starta demo one och direkt efter att playstationloggon försvunnit och skärmen blivit svart så trycker du på openknappen och sätter i original ps-x-change 2.0 eller multi-x bootskiva breaker pro och ser om skivan startar.

Om den gör det så måste du meddela mig omedelbart därför att då borde man kunna starta en kopia av ps-x-change 2.0 eller multi-x bootskiva breaker pro med en swappingmetod jag kom på själv som är helt säker och fungerar finfint.

Grejen är att den bara har fungerat med alla demoskivor jag har förutom en demoskiva som till skillnad från de andra inte hade någon audio track och endast med spelet toshinden. meddela mig också om nåt annat spel funkar, då är det nog mest troligt att spelen med produkt id sces på tidiga nummer som 0001, 0002 (det har toshinden), 0003 osv med minst en audio track.

Medela mig också om skivan inte startar så jag vet, eller om någon annan boot cd funkar eller inte funkar med detta trick så blir jag glad.
                            Last edited by psxman; 2004-11-20, 14:58.
                            Spammat forumet med samma inlägg på 4 ställen

Comment

Jag har redan "stympat" min ps2 med en lösning som kallas fliptop som krävde lite pill för att få igång, och jag undrar nu om jag kan använda multi-x bootskiva breaker pro för att spela playstation 1 spel på mitt ps2 via den på samma sätt som jag kan använda swap magic skivorna? Jag vet att ni inte säljer de prylarna jag använder pga att det är för stor risk för att era kunder skulle råka ha sönder sina ps2 (mycket nobelt måste jag säga, jag kan tänka mig att det är en och annan som haft sönder sin ps2 under tiden man installerade en fliptop och råkade kapa en kabel - råkade nästan göra det själv - för att inte tala om hur bra cd-släden lär må utav den vanliga swaptrick lösningen). Men när jag väl har dessa och 100% fungerande, skulle denna bootskiva funka?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X