Skriv gärna frågor och kommentarer om Ny laser till Playstation här.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny laser till playstation
Collapse
X
-
Ny laser till playstation
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tags: Inga
- Citat
- Flag
-
Hej! jag har ett en månader gammalt PS2 500004 tror jag att det heter. Rätt som det var så slutade den att läsa mina dvd skivor, både orginal och backup. Kan det vara lasern som jävlas??? Den snurrar ojämt och man hör att den har svårt att läsa genom klick och motor ljud! Jag körde en backup vid tillfället då problemet uppstod, sen startade jag om och satte i ett annat spel och då fungerade det inte.
- Citat
- Flag
-
Jag har hört teorier om att styrchippen för lasern på 50004 kan bli överbelastade om man använder för dåliga media. Det kan stämma, för det är inte samma fabrikat på de komponenterna som tidigare PS2.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej, hade en gång ett av de så kallade "vanliga problemen" med min PSX -
Nämligen att Plattan man sätter fast skivorna på går sönder
Farsan bytte ut hela den där svarta plattan (även lasern tror jag) men efter det så har den låtit som en gammal traktor och jag tror att det har att göra med att när man trycker lätt på plattan (intill cd-hållaren) så fjädrar den.. den sjunker ner alltså, fast tillbaka när man slutar trycka. (normalt fjäderbeteende)
Personligen har jag inget minne av att det var så innan reparationen. Är det något jag kan göra någonting åt?
P.S. Det var cirka 3-4 år sen reparationen utfördes och maskinen har i princip stått orörd i en garderob sen dess. Jag slutade använda den eftersom den hade ett sånt jobbigt traktorläte.
Mycket tacksam för svar!
- Citat
- Flag
Comment
-
Ingen som vet?
Eftersom jag inte är jättehändig fasar jag lite över att kanske behöva plocka isär maskinen och titta hur det ser ut själv, någon med viss erfarenhet av sånt här skulle det vara trevligt att få ett svar från!
Återigen, tacksam för svar!
- Citat
- Flag
Comment
-
Du behöver nog bara lyfta upp plattan lite, när man trycker dit en ny laserplatta skall man ta ett a4 som man vikt en gång för att få rätt distans istället för att bara trycka ner den i botten.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej. Jag har en gammal PSX som jag spelar fortfarande på men nyligen så har laserplattan eller CD-spindeln som man fäster fast skivan på lasern gått sönder. Nu kan man ju köpa en ny komplett laserenhet hos er för 400 kr men jag undrar om ni även säljer CD-spindeln separat för ett billigare pris?
- Citat
- Flag
Comment
-
Vi brukade sälja dom för 200:- men dom är slut. Har inte fått förfrågan på länge så jag har faktiskt inte kollat med mina leverantörer, men det går säkert att fixa fram.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Mmm, men den skulla kosta c:a 1000:- och jag skulle inte kunna ge NÅGON garanti på denLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej! Jag har ett ps en av dom första som är chipat.
Jag har problem med att jag har byt lasser men får inte igång lasern ordentligt på
brända spel och skulle vilja ha en förklaring på hur man rattar in lasern på ps moderkortet och vad har ratten på laser sladen för funktion?
Putte
- Citat
- Flag
Comment

*
Comment