Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NTSC/PAL konverter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om jag köper en NTSC PAL konverter (psx/ps2)får jag då färgbild på mina regionsfria ntsc filmer? Eller blir bilden grön?

Nu har jag stabil men svartvit bild på min ps2:a, har ej modchip.
    /The Duke

Comment

Originally posted by The Duke
      Om jag köper en NTSC PAL konverter (psx/ps2)får jag då färgbild på mina regionsfria ntsc filmer? Eller blir bilden grön?

Nu har jag stabil men svartvit bild på min ps2:a, har ej modchip.
      Bilden blir grön... du måste ha något som tar bort grönfiltret. DVD Region X t.ex.

Comment

Behöver jag en konverter?

jag funderar på att köpa en konsoll från usa men min tv stödjer inte NTSC..måste jag då köpa en konverter eller räcker det med en RGB-kabel?

Comment

Det beror på om din TV har stöd för RGB eller ej, samt om du vill se på DVD-filmer då en ej modifierad PS2 inte har stöd för RGB vid dvduppspelning.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för det snabba svaret! Jag trodde att den hade RGB-stöd, men jag hittar det inte i manualen så det har den kanske inte. TVn, som är en "Centrum eCom 28" har iallafall 2 SCART och 100 hz (vad det nu har med saken att göra).

Då är det med andra ord en konverter som gäller för min del då? kan jag ändå få RGB-bild om jag köper en konverter? Jag hade nog främst tänkt köpa mig en Dreamcast eller någon annan go lite småbillig konsoll =)

Comment

Din TV lär klara RGB.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har ett PSX med nån grej som heter "mini boot hunter" bak på som gör att den blir multi-x
                Vissa spel jag har blir svartvita andra färg...
                Ett spel (street fighter zero 3) blir först svartvitt sen färg...
                Jag har RGB scartkabel kopplad från psxet till en scart förgrenare.
                min TV är en centrum zeno 300...
                Behöver jag konverter?

Comment

Förresten, ignorera mitt inlägg, hade satt RGB scartkabeln i fel scart uttag

Comment

jag kör mitt ps2 genom videon då jag har en äldre tv. Jag har ett duo 2 chip och när jag spelar spel som är NTSC blir det en stabil men svart/vit bild, skulle den här produkten funka för mig??

Comment

Ja.

Comment

Hej

Har ett chippat p2. Jag har en hel del ntsc spel. mitt problem är att jag får en stabil svartvit bild. kör genom scart såklart och vill inte köra genom antenningång. vilken produkt skall jag köpa? läste någon om man skulle kolla om tvn klarar rgb? funkar inte konvertern annars? kan man koppla in konverter så jag kör genom scart? lite frågor. vill få svar snabbt så jag kan beställa =)

Comment

Hej
                          jag har köpte mitt ps2 i sverige så de är PAL
                          men om man köper denna vara kan man spela NTSC spel då???

// Demonslayer3

Comment

Du måste ha multi-x chip eller någon annan produkt som gör att du kan STARTA ntsc-spel. Denna produkt är endast till för att korrigera bilden.

Comment

okej tack Hansi

// Demonslayer

Comment

Flimmer

Tja, har köpt NTSC/PAL konverter från er, har också fixat en helt ny schysst sladd röd/gul/vit dubbel hane, och har kopplat in allt som man ska,
                                ibland får jag färg, ibland inte, oftast så flimmrar det mellan s/v och färg och så blir det som en grön remsa högst upp, samma sak på två andra tv apparater.
                                Vad är det som är fel?
                                Last edited by BearThug; 2005-02-03, 17:34.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X