har ni möjligheten att chippa ett gammalt hederligt PSX?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
chip till PSX (ettan)
Collapse
X
-
Ja, om du skall använda den för legala emulatorer/program eller är spelrecensent som måste kunna starta brända skivor med pre-release versioner från spelstudion.
500:- kostar det.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
men om jag ska spela backuper av mina spel, jag har en hel del och vill inte slita på dom längre?PS2 med förmodat Messiah 2 chip.
jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...
Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
inte att glömma FF serien ^^
Övrigt:
Xtag: fetalist
- Citat
- Flag
Comment
-
låt oss anta att du bara ska spela "lagliga" skiver. Sen om det skulle hända att någon "råkar" stoppa i en s.k säkerhetskopia av ett psx-spel så är ju det inte världens undergång... (Jag försöker inte predika för brottslighet

)
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment
-
kan man inte köpa ett chip av er och få instalations anvsiningar o sånt bara? eller?PS2 med förmodat Messiah 2 chip.
Övrigt:
- Citat
- Flag
Comment
-
Du kan köpa chippet, installationsanvisningar hittar du nog här i forumet. Men det är ajabaja att använda det för att starta kopierade spel.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
vad kostar bara chippet? är det "flashat o klart"?
o jag känner till "alla" regler o lagar med kopiering o sådant.
med ett chip så kan man väl lira NTSC?PS2 med förmodat Messiah 2 chip.
Övrigt:
- Citat
- Flag
Comment
-
150:- flashat å klart, du får med lite kabel för monteringen medLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
inte mer... det va ju ett bra pris
me tanke på att det är "ute" med PS chip o så, det finns inte på så många ställen... får bara hoppas på att mor/far köper ett till mig
PS2 med förmodat Messiah 2 chip.
Övrigt:
- Citat
- Flag
Comment

Comment