Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chip till gammalt hederligt Playstation?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Chip till gammalt hederligt Playstation?

Finns det fortfarande chip till vanliga playstation, eller blir det att försöka skaffa privat? Grävde fram mitt gamla ps och märkte att jag bara har ett koppla-in-där-bak-chip, så man måste ladda upp med en originalskiva för att kunna köra backups...

Är det en Action Replay som du pluggar in där bak??? Isåf köper jag den gärna av dig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Vi har massor med sådana där "multi-x killers" i en dammig låda på lagret.

Sök på "stealth" i webshoppen också så brukar det dyka upp diverse gamla chip med.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Snyggt, tack för hjälpen!

Begga: Ska kolla vad det var riktigt... Jag hör av mig

Comment

Hej!

Har nyss kommit över ett gammalt PS2 [SCPH-30004]
          Finns det någon form av chippning som funkar till ett så pass gammalt PS2?

Comment

Ja
            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
            Maxtor D-Max 200gig
            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
              Ja
              Har du ett något mer utförligt svar?
              Tex vilka funkar, eller vilka funkar inte?

Comment

Som sagt dumma frågor får dumma svar...

Skaffa ett XenoPS eller Infinity, det ska funka på din konsol...
                "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
                v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Tack för ditt vänliga och snabba svar :-)

Comment

Jag tror jag glömde en smiley där, tur att du inte uppfattade det som spydigt...

Maxtor D-Max 200gig
                    v. 1.6 crystal

Comment

Är det nåt övrigt jag bör tänka på innan chippning av min PS2 [SCPH-30004] med något av ovanstående?
                      I så fall vad?

Comment

Ja, kolla lite i avdelningen för Playstation 2 istället för att trådkapa i playstationavdelningen...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X