Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Risker? (ps-one)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag tog bort chippet nu och då fungerar min psone... Jag provar att löda fast det igen och är noggrannare den här gången.

Behöver man löda fast alla kablarna eller?

Vilka kablar måste man löda fast för att kunna använda chippet, och vilka är till för stealth-mode?

Comment

Inget chip: fungerar vanligt.
      chip med alla kablar: svart bild, läsaren död
      chip med alla kablar utom 2 & 6: svart bild, läsaren fungerar

Comment

Kolla att du "räknat rätt" på chippets ben

1 8
        2 7
        3 6
        4 5

(om jag inte minns fel...)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja, jag har lött rätt enligt beskrivningen men jag vill fortfarande veta vilka som behövs och vilka man kan strunta i...
          Som sagt så fungerar läsaren med alla utom 2 & 6.
          Men jag har fortfarande ingen bild och tänkte prova att ta bort kablarna en efter en och se när bilden vill fungera... Och när bilden fungerar efter att en viss sladd blivigt bort tagen så försöker jag att sätta fast resten eftersom tills så mycket som möjligt fungerar. (och förhoppningsvis chippet också)

Comment

Okej, här kommer resultaten av min lilla analys, i en tabell...

Sladdar ikopplade - Skärmen - LÄSAREN - Chippet/Skivan
            1 2 3 4 5 6 7 8

1 2 3 4 5 6 7 8 = SVART . DÖD . ?
            1 2 3 4 5 - 7 8 = SVART . LÄS . ?
            1 3 4 5 - 7 8 = SVART . LÄS . ?
            3 4 5 - 7 8 = SVART . DÖD . ?
            1 3 4 5 - 8 = SVART . LÄS . ?
            1 3 4 - 8 = SVART . LÄS . ?
            1 3 4 - - = SKÄRM . LÄS . OFF
            1 3 4 5 - 7 - = SVART . LÄS . ?
            1 2 3 4 - - 7 - = SKÄRM . LÄS . OFF

Den kanske blev svår att tyda med ett teckensnitt där allting inte tar lika stor bredd men jag fick iaf reda på det här:

läsaren dör med sladd 6
            läsaren behöver sladd 1
            skärmen blir svart med sladd 5 eller med sladd 8

Farliga sladdar: 5,6,8
            Nödvändiga sladdar: 1

Så nu fungerar min PS-one men chippet/skivan fungerar inte... Jag använder sladdarna: 1 2 3 4 7

Det är kanske lika bra att köpa ett nytt chipp...
            Last edited by sprock; 2006-02-22, 22:06.

Comment

Jag hittade äntligen en "installations" bild med endast 4 sladdar som jag antar visar vilka sladdar som ska vara nödvändiga i "classic mode".

Kanske är det så att mina försök av vilka sladdar som fungerar eller inte, beror på att jag bara kopplat in de extra sladdarna för "stealth mode", och att om jag bara använder "classic" sladdarna så är problemet löst.

Jag ska prova att koppla den i classic mode och se om det löser sig då, annars kanske jag förstörde chippet då det fanns spillt tenn i början av mitt försök.

Och då ska det vara sladdarna: 1 5 6 8 .enligt bilden (och färgerna på sladdarna).

Kan chippet förstöras pga kortslutningar?

Comment

Jag provade 1 5 6 8 och allt verkar fungera förrutom chippet/skivan. Det står "insert ps format disc"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X