Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem

Det är så att min playstation Är lite stygg mot mig. Det går bara spela audio skivor men inga spel i den. Varken orginal eller andra spel . Kan ju inte vara fel på lasern när det läser av musik skivor tycker jag. Nån smart där ute som vet vad det kan vara.Hoppas på hjälp

Är den chippad?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
      Är den chippad?</font>
      Ja det är den sedan ett par år tillbaka. Kan något ha släppt, men funkar musik skivor isåfall??

Comment

Det med största sannolikhet en anslutning till chipet som lossnat.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det med största sannolikhet en anslutning till chipet som lossnat.</font>
          Jag har kollat upp kablarna och alla verkar sitta fast. (tyvärr kanske)Vet du vad det kan vara då??

Comment

[quote]<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Carpe Diem:
            [b]
            Originally posted by Hansi:
            Det med största sannolikhet en anslutning till chipet som lossnat.</font>
            Skiten funkar med spel om jag lutar eller nästan vänder konsolen helt. Musik skivor kan få lite konstigt ljud om den står "rätt" lite störningar kan man säga typ en dålig inställd radio. Även detta blir bättre om jag vrider och vänder på maskinen. Blir ine klok på den.Kablarna verkar sitta fast(till chipet)

Comment

Har du en scph-1002 så är lasersläden sliten vilket gör att linsen lutar lite när du låter din playstation stå "normalt".

Vi brukade sälja "atlas" reparationskit för att fixa detta, men nu är dom slut...över 1000st... :-)

Är det inte en scph-1002 bör det räcka med rengöring + kalibrering av lasern, vi tar 350:- för detta.

Comment

Har du en scph-1002 så är lasersläden sliten vilket gör att linsen lutar lite när du låter din playstation stå "normalt".

Vi brukade sälja "atlas" reparationskit för att fixa detta, men nu är dom slut...över 1000st... :-)

Är det inte en scph-1002 bör det räcka med rengöring + kalibrering av lasern, vi tar 350:- för detta.
                </font>
                Ja det är en scph-1002. Vad ska jag göra då?? Ska jag ha den på sneden hela tiden eller dår ni tag på mer "atlas" eller vad du kallade det. Tack för alla snabba svar. Bra service det

Comment

Det är antagligen vettigast att pensionera den och köpa en ny fräsch playstation/playstation2 än att lägga ner til och pengar på den. Försök t.ex. få tag på en begagnad 7002, 7502 eller 9002.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X