Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med en SCPH-5502 Playstation

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med en SCPH-5502 Playstation

Hej
    Jag har problem med en SCPH-5502 Playstation.
    Det är några spel som inte går att spela, det står som
    när det inte finns något spel på Playstation.
    De är PAL spel original och Playstation är inte multichippad.
    Jag tänkte göra kalibrering av laserenheten men jag hittade inte Bias och Gain.
    Det är inte samma som på SCPH-1002.
    Är det någon som kan hjälpa mig?
    David.

SCPH 5502 och senare kalibreras inte på samma sätt somm 1002. Bias och gain sköter sig på egen hand, allt man gör är att rengöra linsen samt ställa in laserstyrkan.

Detta görs bäst med laserstyrkemätare. Testar man sig fram för hand så blir styrkan nästan alltid 100% för stark - vilket vi upptäckt efter att ha mätt upp ett flertal maskiner som varit kalibrerade "på känn"

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej Hansi!
      Tack så mycket för svaret.
      Jag undrar vad som händer om styrkan blir för stark?
      Och sedan: Är det den lilla potentiometer som sitter på den orange flatkabeln
      från lasern som man ställer styrkan med?
      Tack.
      David.

Comment

Ja, det är skruven på flatkabeln.

Ställer man den fel så fungerar inte någonting... Ställer man upp den FÖR högt så bränner man sönder lasern, antingen direkt eller så slits den extremt fort.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej.
          Min 5502 fungerar endast när den är upp och ner?,lasern verkar vara nästan lös.
          Jag har en utbytes laser till en 1002 men flat kabeln är för kort, är lasern likadana på båda.
          Vad ska jag göra?,får ni in utbyteslaser snart?, vad kostaren en reperation av en laserenhet?.
          Lasse

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X