Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När kommer dom bra spelen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• När kommer dom bra spelen?

yo.

Jag undrar när dom riktigt grafiktunga spelen kommer?

Jag fick precis tag i ett demo på grand turismo 3 och vad var det för speciellt med det? PC kan ju leverera mycket bättre grafik.

Jag köpte mitt playstation i tron att det skulle vara den ultimata spel maskinen? Men det verkar ju inte stämma alls.

/D2k

------------------

Det är ju inte så konstigt att en PC med ett grafikkort för 7.000:- (eller vad de nya geforce 7 ultra turbo super kostar denna vecka) kan generera bättre grafik än en liten låda för 4.000:- med inbyggd dvd-spelare osv.

Om inte annat så sätter tv-standarden en rejäl gräns. Du kan ju knappast få 640x480 att se lika snyggt ut som 1600x1200.

Å andra sidan slipper man allt strul, och spelutvecklaren kan få till rätt känsla och flyt i spelet då man vet exakt vilken hårdvara som spelet kommer att snurra i.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej igen.

Jo men ändå. Varför bygger man inte en låda som ha det allra senaste i sig i sådana fall. Tekniken finns ju.

Till att börja med så kan man få tag i en cpu som är bra mycket snabbare än den som sitter i nu, och lite mera ram i burken och på grafik kortet "om det nu finns något sådant", skull einte heller skada.

/D2k

Comment

En sådan "låda" kallas för PC...och då får man som sagt problem med att spelen inte kan optimeras för en identisk uppsättning cpu, minne och grafikprocessor .
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

PS2... All i say...
          PS2!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X